Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Snö, snö, snö

Av Susy - 23 december 2010 09:04

Skottade en massa snö igår eller puffade ska jag väl säga när man använder en snöpuff. Den brukar funka hur bra som helst, men när det var milt och sen fryste igen så lyckades det fastna snö och is på den så nu samlar den liksom snö :(


Hans var som vanligt övertygad om att jag plogade gångar åt honom att springa i och rusade på som en tok. Han spänner även på snöpuffen...tills den kommer för nära, då rusar han iväg en bit....för att spänna på den igen ;)


Nu skulle det få räcka med snö tycker jag, det är fullt tillräckligt för alla tänkbara vinteraktiviteter som folk pysslar med!

Snön kan få stanna, bara det inte blir milt emellan. -5 är lagom, som det är just nu är det för kallt (-18 just nu).


Dan före dan idag så det ska pysslas på lite i köket har jag tänkt. Är lite seg ännu och bihålorna och en axel bråkar lite, men jag hoppas det släpper snart.


Stressa inte på för mycket nu hörrni! Det blir jul ändå sinni ;)


 
 
Ingen bild

E

23 december 2010 09:51

Så sant,så sant....för väderprognosens skull kan jag meddela att jag är ledig 25.12-31.12(em)....blir du insnöad så äe det mitt fel :)

Susy

23 december 2010 14:46

Okej, det bli jobbiga mellandagar då ser jag...nåja, du har väl också rätt att vara ledig ibland :)

 
Ingen bild

Eivor

23 december 2010 18:13

Nå, har du rustat allt inför julen nu - bortsett från snöskottningen då. Ha en rikting god Jul. Också katten Hans.

Susy

23 december 2010 18:41

Stekte köttbullar ikväll och ska griljera skinkan också...sen är det som måste göras klart...fast några borden är kvar!
Hans och jag önskar dej en riktigt God Jul Eivor!

 
Ingen bild

Zwei

24 december 2010 10:34

En riktigt God Jul önskas Hans med sambo från Morrloppan med sambo. :)

Susy

24 december 2010 16:13

Hans och hans mor tackar så mycket och önskar er en riktigt God Jul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards