Susy funderar vidare

Alla inlägg under maj 2015

Av Susy - 31 maj 2015 19:18


Ja, jag funderar ju hela tiden, men nu verkar  jag ha gjort det lite extra.

Ja alltså om man tänker på att jag inte bloggat på ett tag då.

Det finns egentligen ingen orsak till att jag  inte bloggat, har bara inte blivit liksom.

Eller så har jag glömt bort....

Det gjorde jag innan jag fick stroke också, glömde bort saker, men nu är det värre.

Janå, det har blivit klart bättre....i början mindes jag ingenting och kom inte ens ihåg hur jag skulle säga saker.


Nu minns jag det mesta, men glömmer bort saker emellanåt.

Tack å lov så dyker de upp igen sen senare...och glöms igen...men de dyker upp igen så småningom :)

Och då kanske jag kommer ihåg att skriva upp det! Tjoho eller något :)


Min läkare eller en av dem så var jag till förra måndagen.

Det är alltså två veckor sen imorgon...

Hon hade nog glömt skriva under mitt sjukskrivningsintyg....suck och stön!

Jag är sjukskriven från och med imorgon, men något intyg har jag inte sett ännu.

De har lovat posta det åt mig...när någon skrivit under det...suck och stön...läkaren är inte där så  ofta liksom.

Men jag är ju sjukskriven i alla fall, har glömt hur länge...det var något med september...

Hm...det betyder att jag måste få en annan sorts bidrag.

Från och med den 4 augusti har jag varit sjukskriven i ett år.

Herregud!

Det är länge det...och ännu är jag inte frisk, men fanken så mycket bättre än tidigare i alla fall :)


Av Susy - 12 maj 2015 15:15


När man inte kan göra så mycket så snurrar hjärnan runt hela tiden.

Men eftersom min är så snurrig som den är så bråkar den in sig på gamla saker.

Saker som jag en gång glömt bort eller ja i alla fall har sorterat bort någonstans dyker upp liksom.

Janå, sånt ska väl också gås igenom en gång till då...hm...

Jag har väl inte annat att göra liksom.


Jag är fortfarande rejält trött, skulle kunna sova hur mycket som helst, men sover jag på dagarna så sover jag inte på nätterna :(

Synd, för jag sover rysligt bra på dagarna!

Nåja, det är väl bara att ligga där och tänka istället...för det gör jag hela tiden...och gäspar.


Av Susy - 6 maj 2015 19:17


Undrar varför jag alltid bäddar rent när jag ska åka in till stan?

Jag orkar ju inte bädda sängen sen liksom...

Måste ju göras så det blir en del i taget...gäsp...

Snart har jag allt där så jag kan lägga mig...gäsp...

Har alltså varit in på ergoterapi idag...och har ätit på Hesburger...och handlat förstås.

Är trött som synes...grymt trött...gäsp...


Av Susy - 2 maj 2015 18:56

Hm...jag hade en sån bra rubrik när jag skulle gå in och nu är den borta   

Den här skallen är inte som den ska ännu...suck...

Nåja, jag var ju rätt förvirrad innan stroken också förstås :)

Kunde kanske glömma bort en rubrik då också :)

Nå, den dyker väl upp innan jag ska sätta fast den här bloggen på sidan.


Jag har varit gräsligt trött igen, inget ovanligt i och för sig, men det har varit värre än vanligt.

Förra veckan var jag 3 dagar på raken på vils någonstans...det är för mycket för mig ännu!

Jag orkar baske mig inte...

Det går medans jag är på vils, men sen efteråt så är jag helt slut.


Den här veckan har jag bara varit och hälsat på en vän...det blev längre än jag hade tänkt från början och det tog  också på.

Trodde inte jag skulle känna något, men det gjorde jag...eller så var det det att jag var och handlade efteråt :)


Nåja, det knallar på i sakta  mak...och nu måste jag komma på en rubrik eftersom jag tänker lägg in den här  nu...hm....


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards