Susy funderar vidare

Alla inlägg under oktober 2016

Av Susy - 8 oktober 2016 16:40

Alltså, jag dricker i princip bara vatten nu för tiden.

Det kom med stroken, allt smakade skit så det var bara vatten som var okej.

Nu för tiden så smakar väl inget så mycket skit mera, men vatten känns liksom mest okej för mig numera!


Men nu var det inte det jag skulle skriva om egentligen,

utan jag skulle skriva om alkohol.

Jag har fortfarande inte druckit någon alkohol alls sedan gudsonen blev konfirmerad och då drack jag vin (urk) under nattvarden. Inte var det gott, men man ska ju dricka då alltså.

Före det minns jag inte ens när jag drack sprit sist.

Jag har inte gått och blivit nykterist, jag dricker bara inte ändå liksom.


Men jag har några frågor:

Dricker ni alla sprit alla helger?

Dricker ni sprit för att ni har semester?

Varför dricker du?


Jag ser på facebook att folk dricker alkohol i tid och otid.

Jag ska inte klaga egentligen, jag har druckit min beskärda del med sprit jag också,

men det är mycket sällan jag tagit en eller en par öl.

Vin dricker jag inte över huvud taget, men kan man faktiskt inte dricka juice eller något sådant istället?

Alltså när man äter.


Nu är det bra att få läser min blogg nu för tiden, för det här kan nog reta upp en och annan :)

Det är inte meningen, men jag ser inte heller någon mening med att dricka en öl eller ett glas vin!

Nä, ska man dricka så ta i allt vad du kan...dvs om du ska ut på krog eller är på en fest, annars kan du helt låta bli tycker jag :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards