Susy funderar vidare

Alla inlägg under juli 2021

Av Susy - 21 juli 2021 09:24


Jag gjorde något igår som inte sågs med blida ögon.

Jag skrev på facebook om att handla med svenskar som inte kan bli sjuka (ifall nu någon svensk skulle läsa det här så bor jag på Åland).

Jag har egentligen inte upptäckt det förut, men igår råkade jag ut för det i massor av omgångar.


Jag skrev något enkelt om det på facebook och fick världens reaktion över det och många skrev att det var fler fall i finland nu än i sverige osv. Vi måste sluta gnälla på svenskarna osv.


Inga svenskar hade munskydd på sig och familjer som var och handlade tog upp hela gångar och de stod där länge också och de stod liksom utspridda över gångarna...och jag som hade munskydd på mig och håller avstånd ännu kom liksom inte in dit jag borde.


De få finnar jag hörde (såg) hade munskydd på sig och höll avstånd.

Jag såg även ålänningar som inte hade munskydd (de har sagt att vi inte behöver mera så då lyder de?!?) höll i alla fall avstånd.


Skit samma! Jag har munskydd på mig en så länge, det känns säkrast så!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards