Susy funderar vidare

Alla inlägg under december 2016

Av Susy - 27 december 2016 11:27

Julen den kom och gick den...det gick fort också.


I år fick jag faktiskt  lite julklappar,  jag fick 2 på "jobbet" och sen fick jag en från Ammie eller från tomten stod det nog på paketet ;)

Jag fick en bukett med blommor också :)

Jag fick allt det på julaftonen och med den ständiga inbjudan på middag osv.

Jag övervägde det i år faktiskt...i några timmar...men sen blev jag hemma i alla fall.


Visst jag är ensam, men tillsammans med Kalle Anka och Karl Bertil Jonsson går det faktiskt rätt bra :)

Fast visst skulle en katt underlätta en hel del...bara jag skulle kunna byta hus någon gång så...

Just nu får jag inte igång pannan i andra huset :(

Det borde finnas olja kvar, men pannan går bara i korta stunder :(

Tur att det inte är kallt ute i  alla fall.


Igår vaknade jag och mådde illa.

Jag lyckades få det att gå över, steg upp och gick på toa.

Sen skulle jag sätta på tv:n och sånt då, men det gick inte :(

Jag blev tvungen att svänga och gå och spy :( 2 gånger också :(

Jag avskyr att spy...

Resten av dagen var lugn och stillsam, orkade ingenting...eller jo, jag var tvungen att gå ut och sätta upp soptunnan som hade blåst omkull (nere vid vägen, den skulle tömmas), men annars var det väldigt lugnt.

Jag kunde äta, men åt inte mycket på förmiddagen.

Idag mår jag mycket bättre, inte helt okej, men ganska okej i alla fall.


Idag hälsade jag på Kisse :)

Hon har inte varit här på länge, men nu var hon här igen :)

Jag såg henne här utanför igår också, men då orkade jag inte hälsa på henne.

Hon blev glad att se mig och jag var glad att se henne också :)

Undrar var hon har varit nu liksom...nåja, hon är ju inte min så det ska jag väl inte bry mig om.


Länge sen sist jag skrev, får hoppas på bättring på den fronten.


Av Susy - 1 december 2016 09:43


Jepp,  jag har glömt att blogga igen, det är tydligt det!

Nåja, jag har väl inte riktigt orkat heller.

Inte vet jag riktigt vad jag ska skriva heller, händer inte så mycket just nu.

Visst, jag "jobbar" på dagis, men jag kan inte skriva så mycket om det förstås.

En del slinker ur mig på facebook, men det är sådant som inte går att spåra vidare.


Och ja just ja, det var ju  Lilla Jul i helgen   

Jag åkte inte på Lilla  Julmarknad som jag  brukar göra, jag kände att orken knappt räckte till för att få upp julljusen i fönstren.

Jag fick upp dem, men fick vila mellan varje fönster.

Uteslingan är inte uppe ännu...men kanske idag :)


Julkalendern började i morse!

Jag hade inte tänkt se den på morgonen, men så råkade jag vakna tidigt och 4:an hade några störningar (måste såga ner träd tror jag) så jag satte igång 1:an och jag hann just och just kissa så började den :)

Och den verkar bra :)


Livet går vidare, sakta men säkert verkar det som.


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards