Susy funderar vidare

Alla inlägg under april 2016

Av Susy - 23 april 2016 10:17


Min morbror har gått bort :(

Eller jag har två morbröder, men den som bor på Åland har gått bort nu :(

Han har varit sjuk ett tag, men jag trodde inte det var så här illa :(

Ändå varnade min moster mig, hon sa att det blev sämre och sämre...men jag trodde inte, ville inte tro.

Så jag har  inte varit och hälsat på honom, i mitt minne lever han och skrattar.

Han skrattade så mycket åt mig när han skjutsade mig från paradiset i somras.

Inte alltid alltså, men en gång när jag glömde ta skorna av mig och knuffade ut båten och blötte upp ena skon.

Muttrade över det, men tog det som det var liksom :)

Sen när vi kom till andra hamnen så kunde jag liksom blöta upp den andra skon också och då skrattade han så där hjärtligt som han kunde göra :)

Det är mitt minne av honom och  det tänker jag bevara i mitt hjärta.

Farväl kära Göran

Av Susy - 20 april 2016 18:55


Alltså, jag är så disträ att jag inte vet om jag skrivit om att jag har provjobbat, men det måste jag ha gjort eftersom jag har bloggat i april redan   


Hur som helst så har jag provjobbat i 3 veckor nu. 2 dagar på raken och 4 timmar per dag.

Det har gått bra, men fy sjutton va trött jag är när de där 4 timmarna är slut   

Jag vet inte hur jag ska komma ifrån den där tröttheten alltså, det är ju hjärntrötthet, svårt att ta sig ifrån det.

Nästa vecka kanske jag ska försöka med tre dagar i veckan, jag ska fundera lite på saken.

Jag borde orka, bara jag får en dag emellan liksom...och att det är bara 4 timmar per dag.


Jag borde även söka upp en annan avdelning, med lite yngre och fler barn...men ja, det får nog vänta det.

Ännu så tar 7 stycken förskolebarn slut på mig   

Skojar lite där, de är inte så farliga, men jag orkar inte med ännu!

Men det tar sig...jag åker i alla fall iväg och jobbar och det är skoj...och de andra låter mig jobba på som jag gjorde tidigare   


Av Susy - 8 april 2016 18:37


Japp, idag har jag varit in till stan.

Jag började på sjukhuset och första problemet i saken var att jag skulle vara där kl 8!!!

Herregud!

Det skulle inte varit några problem tidigare, men nu för tiden sover jag länge och jag sover också hackigt som sjutton. Nåja, jag kom upp och iväg.


Det andra problemet var att ögonpolikliniken tvingade mina ögon in i en uppförstorande grej så blev jag tvungen att lämna bilen där och åka in till stan med bussen...och det med solbrillor på mig :(

Okej, det var sol, men klockan var inga mycket inga...men mina ögon gillade inte sol alls!

Jag gick en promenad på stan...det vet jag inte när jag gjorde sist.

Sen tyckte jag att jag såg rätt okej och gick in och handlade på Citylivs och tog bussen till sjukhuset igen.


Jag vet inga om jag skulle fått köra eller ej, men det gjorde jag och bra gick det att ta sig hem.

Hade lite problem med datorskärmen när jag kom hem, men det gick någorlunda i alla fall :)

Och har sovit på soffan igen...det gjorde jag de dagar jag provjobbade på dagis också.

Hinner bara lägga mig dit så sover jag liksom!

Provjobbningen gick bra förresten, jag provade  4 timmar per dag och 2 dagar och det fungerade, men tusiken så trött jag var efter det! Det var nog bra att jag började så och så ska vi göra nästa vecka också :)

Skoj var det att vara bland barn och även vuxna som jag gillar :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards