Susy funderar vidare

Alla inlägg under maj 2011

Av Susy - 31 maj 2011 14:46


Hm...jag minns inte riktigt.

Jag valde bloggnamnet "Susy funderar" när jag började blogga på Ålandstidningen och jag minns faktiskt inte hur jag kom fram till det. Jag funderar ju en hel del, men vet inte om det var just det som fick mej att välja det tillsist...kanske det bara bara var kort eller nåt.


Nuvarande bloggnamnet fick tillägget "vidare" för jag ville inte sluta blogga, så det blev att byta blogg när Ålandstidningen svek och la ner sin blogg.

Så jag gick vidare...och funderar vidare...eller nåt sånt ;)

Av Susy - 30 maj 2011 15:56


Jag älskar djur, med undantag för flugor, myggor, brömsar, tvestjärtar, gråsuggor och skogsbässar. Tror det var alla kryp jag inte tycker om, kan finnas nåt till som jag för tillfället har glömt.


Mest av allt älskar jag Hans the Cat, nu blev ni förvånade eller hur???

Mina kissor (och en hund) i himlen älskar jag också . De håller nu mina nära och kära sällskap där uppe och dem träffar jag igen när jag dör, både tvåbenta och fyrbenta. Det känns tryggt.

Av Susy - 29 maj 2011 10:47


Kläder...nåt man bär för att folk ska slippa se en naken och för att inte frysa.


Jag har nästan bara svarta kläder, inte för att jag är goth eller nåt sånt. Jag klädde mej i svart långt före nån sån kultur uppstod.

Jag klär mej i svart för att det är min favoritfärg på kläder helt enkelt.

Jag har nog kläder i andra färger också, men de används inte alls lika mycket.


Jag gillar inte fina märken, undviker det så långt jag kan och köper bara sånt jag trivs i, sånt som är bekvämt.

Tack å lov har jag insett att jag har på tok för mycket kläder och har i princip slutat köpa kläder...använder det jag har, sen får folk tycka det är omodernt om de vill...don efter person   

Av Susy - 28 maj 2011 11:38


Jaha...hm...framtidsplaner...hm...jobba fram till 30 september och sen vet jag inte mera.

Ta ut 2 veckors tjänstledigt nångång i sommar...och mina hela 4 dagars semster   Försöka komma mej iväg på sommarevenemang här på kobben.


Jag lever för dagen, tar dagen som den kommer och sen får det bli som det blir liksom. 

Förhoppningsvis blir det bra!

Av Susy - 27 maj 2011 19:48


Det här var lätt!

Skulle kunna lämna helt tomt här för jag ger aldrig några nyårslöften...helt onödigt att avlägga löften man ändå inte håller ju!

Av Susy - 26 maj 2011 15:26

Det här borde vara superenkelt att skriva in, men det är det inte för mej!


Under många år var det Schindlers List, men sen dök Johnny Depp upp i mitt liv och piratfilmerna han är med i är underbara....och han också  


Den film jag sett flest gånger är "Dirty Dancing"....hade nåt att göra med Patrick Swayze det...


Så ja eller nä, jag vet inte vilken som är min favoritfilm.

Av Susy - 25 maj 2011 18:41


1. Jag är född i Stockholm, men av åländska föräldrar som hade den goda smaken att flytta tillbaks hit innan jag fyllde 7 år

2. Jag har bott 6 år i lägenhet i Mariehamn

3. Jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor

4. Jag har aldrig velat ha barn

5. Ändå "har" jag massor av barn och dem vill jag ha kvar (sluta växa upp)

6. Jag kan inte låta bli att retas fast jag försöker

7. Jag är inte så snäll som folk tror

8. Jag älskar bara Hans the Cat, men tycker mycket om många andra

9. Jag saknar mina föräldrar dagligen

10. Min första bil var en Opel Kadett Karavan och den döptes med röd Jaffa till Brage en kall natt i Geta...och Jaffan frös fast på motorhuven

Av Susy - 24 maj 2011 16:54

....25 dagars listan bara för att jag ska försöka blogga lite oftare...få se hur det lyckas!


1. 10 fakta om mig
2. Favoritfilm
3. Mina nyårslöften
4. Framtidsplaner
5. Kläder
6. Djur
7. Tanken bakom mitt bloggnamn
8. Bloggar
9. I min väska
10. Kärlek
11. Min favoritserie
12. Planer för sommaren
13. Det här får mig att gråta
14. Musik
15. Den här veckan
16. Det första jag gör när jag kommer hem
17. Detta hade jag på mig idag
18. Mina rädslor
19. Min familj
20. Min favoritglass
21. En bild på mig som reflekterar min personlighet
22. Smycken
23. Min skrivbordsbakgrund
24. Om jag vann en miljon
25. Träning/sport

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards