Susy funderar vidare

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Susy - 17 december 2010 22:47

Måste bara berätta att de grävde fast diket som gick över min infart, jag var och inspekterade innan de åkte därifrån.

Det var en himla tur att jag gick dit, för de hade ställt en grävskopa så jag inte skulle ha kommit ut med min bil från utfarten!

Möjligen kunde en moppebil ha trängt sej förbi!

De flyttade dock på grävskopan efter jag sa till...annars skulle jag nog suttit fast på gården hela helgen liksom!


Fick i samma veva höra nåt konstigt om att mina septistankar ska behållas och bara restvattnet gå vidare med rörposten till stan??

De måste då fortsätta tömmas...och betalas av mej!

Öh...ska jag betala inkoppling till ett avlopp och ändå måsta tömma tankarna på avloppsvatten och dylikt som jag betalar för att ska åka in till stan??

Måste ringa kommunen på måndag och höra vad de riktigt tänkte där liksom...

Av Susy - 17 december 2010 11:08

Jag var just och hämtade posten och upptäckte att de grävt av min uppfart!

Himla tur att jag inte behövde iväg med bilen nu på förmiddagen.

Det syndes inte så himla bra på håll att det faktiskt var ett dike tvärsöver vägen, det såg mer ut som de grävt och fyll igen, men det var helt öppet och rätt djupt.

Jag har så korta ben att jag inte vågade hoppa över diket i vägen, så det blev att gå via vanliga diket. Tur för mej att de hade grävt bort snön därifrån :)


Hoppas de gräver fast det när de kommer tillbaks efter lunch annars lär jag sitta där jag sitter över helgen.

Gårdssatt eller vad det nu kan heta!


Och ja, Hans övervakar och vaktar dem idag också förstås...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards