Susy funderar vidare

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Susy - 13 december 2010 12:31

Moster Tyra har bott i USA sen urminnes tider och det gör hennes dotter och son också.

Moster Tyra är inte min moster utan min mammas moster och hon har blivit en bra bit över 95 år vid det här laget.

Det är många år sen jag träffade henne sist, men minns henne väl och med glädje.


Idag fick jag ett julkort på posten från moster Tyras dotter.

I kortet låg ett kort brev där dottern förklarade att det var lite väl lugnt nu när hennes mamma gått bort.

Va??

När hände det??

Varför har ingen sagt det åt mej??

Trodde jag hade mest kontakt av alla här på kobben med dem...

Till på det verkade det på brevet som hon trodde att jag redan visste om det??

  


Känns konstigt och tomt. Jag trodde ju hon var okej och det kommer de också veta att jag trodde när de får mitt julkort.

Hon var den sista av mormors syskon som dog.

Mormors syskon reste runt hela världen, Tyra hamnade i USA och det gjorde även moster Elna, men hon kom hem till Åland igen efter några år.

En av hennes bröder hamnade på Trinidad och glömde bort att han hade familj hemma och skaffade sej en ny där.

En annan åkte till Australien och där har jag släktingar som nästan alla vart hit på besök flera gånger.


Även mormor var till USA ett tag. Där träffade hon morfar, som kom från Simskäla   De gifte sej i USA men åkte sen hem till Åland och bildade familj.


Citat från min far (från när han under en dag på Madeiras högsta berg endast träffade träffade två personer och de var ålänningar):

"Ålänningar träffar man överallt utom i helvetet"


Men nu är hela syskonskaran Grönlund från Marby i Eckerö uppe i himlen tillsammans.  

Vi ses nångång igen moster Tyra, hälsa mormor, morfar och moster Elna!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards