Susy funderar vidare

Alla inlägg under juni 2015

Av Susy - 22 juni 2015 11:58


Igår åkte jag till kyrkogården för att kolla in hur det såg ut på gravarna och även vattna dem.

Ja, jag vet att det regnat flera gånger, men det är som om inte regnet vill blöta upp riktigt...

På vägen in till kyrkogården så sprang jag på ett av mina barn...ja alltså hon har blivit stor nu ;)

Hon kände inte igen mig!

Nåja, det var inte så konstigt, jag hade keps på mig  och håret var flätat och så  har hon nog aldrig sett mig.

Jag vattnade på gravarna och plockade bort en massa dåliga blommor och insåg att jag måste sätta nya blommor dit snart...mycket snart :(


På vägen hem körde jag en annan väg...en längre väg hemåt liksom.

Främst för att pina bilen lite eller ja, att pigga upp batteriet lite.

Det är inte i toppform när jag kör så sällan som jag gör just nu.

Vägen jag körde har jag  inte kört på väldigt många år och plötsligt var det en grusväg :)

Nämen så  skoj!

När körde jag på en grusväg sist??

Eh..hum...jag gjorde det förra sommaren...på väg till paradiset...hm...nåja, men annars liksom.


Och annars då?
Det var midsommar och det enda jag gjorde inför det var och handla...för mycket för att det var så mycket folk!

Och så har jag hämtat midsommarkronan och hängt den inne i farstun för att det regnar i tid  och otid.


Ja just ja...igår fick min gård besök...

Jag hade legat och läst i sovrummet och såg plötsligt en bil på gården.

Vad tusan gjorde den där??

Försökte se om det var folk i den, men icke!

Plötsligt ser jag en karl på min gård...och efter en kort sväng en kvinna också...

Eh...vad gjorde de här???

De gick från det gamla huset till bilen och åkte iväg...

Jag fattar noll som vanligt...

Man ser knappt huset från vägen just nu så de  måste ha vetat att det låg där...

Men hur sjutton åker man och glor på ett hus när någon bor i huset bredvid??

Jag förstår mig inte på folk alltså...



Av Susy - 8 juni 2015 17:34


Det här inlägget har jag tänkt skriva många gånger, men bara glömt bort!!

I alla fall, läkare....det är ett konstigt släkte de.


Jag har gått till en läkare flera gånger sen jag fick stroken.

Hon är via rehabavdelningen jag var på tidigare och första gången jag träffade henne så låg jag på en träningsbänk...och skulle just sluta vara på rehab efter 4 veckor där.

Det blev jättekonstigt när vi träffades alltså.


Sen har jag träffat henne flera gånger, det har varit blandade känslor för det.

Hon har varit vettig ungefär varannan gång och jättekonstig varannan gång.

Hon minns mig absolut inte!

Hon frågar samma saker varje gång jag är dit...och läser mycket i journalen som är skriven på datorn.

Och nojsar om att jag inte ska gå till henne mera utan borde gå till någon hälsocentral...eh...


Jag var till en annan läkare i onsdags...han var rätt vettig faktiskt.

Till honom hade hon-läkaren skrivit ett brev om mig...

Det var väldigt märkligt, det stod bland annat att jag inte ville bli frisk????

What??

Jag??

Jag vill ingenting annat än att bli frisk!!

Och så detta nojs om att jag skulle till någon hälsocentral igen då...eh....

Han-läkaren hade blivit arg och visat brevet till en kollega och svarat något surt åt hon-läkaren.

Hm...hoppas hon förstod piken eller något.


Det tog förresten tid innan jag fick sjukskrivningen denna gång, jag fick ringa och fråga efter den.

Hon hade inte ens skrivit under den...det fick någon annan göra och samma läkare (som jag aldrig har träffat) hade skrivit under brevet till han-läkaren.

Hon borde vara i ålder för pension....över den med...en bra bit.

Hoppas hon går i pension nu och håller sig borta därifrån.

Och jag tänker bli frisk faktiskt!

Fortast möjligt faktisk!

Kan du förstå det kärring-läkare??


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards