Susy funderar vidare

Alla inlägg under januari 2011

Av Susy - 31 januari 2011 08:42

...ska jag på jobb idag eftersom jag ska jobba kväll ikväll och kör ihop mina timmar på eftermiddag och kväll då.

Samma sak imorgon.

Ikväll ska jag hänga...inte mej själv eller nån annan, utan fotografier till en utställning och imorgon kväll är det vernissage på Jomala bibliotek.


Mår bättre idag, inte helt ok, det känns fortfarande som det är nåt (vitlök och chili antar jag) som behöver komma ur systemet innan det blir helt bra och det ska väl lösa sig under dagen ;)

Ska ta mej ett eller annat glas röd Jaffa så småningom så blir det nog bra.

Nog är det ju konstigt att det är en sån undergörande dryck!

Ännu konstigare är det att jag köpte det sist jag handlade, minns inte när jag köpte en sån flaska sist!

Det är väl nåt med den där kvinnliga igen ;)


Av Susy - 30 januari 2011 12:17


Somnade rätt bra igår kväll och sov rätt bra fram till ca kl. 2.

Då vaknade jag och var övertygad om att jag låg i 70 cm säng och Hans hade som vanligt tagit över det mesta av sängen och jag låg och balanserade på kanten.

Hade alltså lite fallpanik och till på det mådde jag gräsligt illa och det var på riktigt    Ja, jag spydde inte, men nära var det.

Upp och hämta och dricka ur en flaska vischy och försöka somna om. Sov oroligt till och från och drömde en massa konstigheter. Var även upp och drack samarin nån gång där. Mådde lika illa varje gång jag vaknade :(


Vid halv 12 idag så vaknade jag igen och nu mådde jag lite bättre. Kände att jag behövde äta och ragglade upp och fixade te och rostade mackor. Slängde i mej ett gäng vitpepparkorn också...trots att jag är rätt säker på att detta är självförvållat.

Ja, jag har inte druckit sprit, men däremot åt jag nog kanske lite för mycket vitlök igår och blandade det nog med chili (tror det är chilipulver i tacokryddan) också och den kombinationen klarar inte min mage.

När ska jag lära mej???

Man tycker ju jag borde lära mej av mina misstag, men det här är inte första gången jag ställer till det för min mage helt i onödan!

Dumt huvud - får kroppen lida!


Av Susy - 29 januari 2011 15:47



....nu är det bara resten kvar   

Det har varit en riktigt bra vecka, trots att jag snurrat till det lite så har jag även fått en hel del bra gjort också.

Det känns bra, jag trivs och har mycket trevliga arbetskamrater som outröttligt hjälper mej när jag inte hittar eller hänger med riktigt.


Nästa vecka är det nya utmaningar på gång och jag ser fram emot dem, lite nervös för om jag har kommit ihåg allt eller har jag missat något?

Äh, det löser sig nog och går nog bra.


Fortsätter det så här bra så kommer det att bli 4 härliga månader att vikarierar på den här tjänsten.

Så resten som är kvar ser jag alltså fram emot.


Och idag sken solen  igen, jag lapade lite D-vitamin sittande på trappan.

Jag hämtade ved och blås- och hostbälgen slog igång efter det, men inte så länge som den brukar...finns hopp om kondis så småningom   


Av Susy - 27 januari 2011 16:45


Idag var jag och satte upp affischer om en fotovernissage som vi har på jobbet under februari. Jag promenerade ner på byn, skönt väder att gå i tyckte jag. Funderade om jag skulle gå till affärn med en affisch också, men tänkte att det kanske är lite överdrivet med min "efter-flunsan-kondis", så jag gick tillbaks till  jobbet istället.

Det var tur det, för jag "belönades" för promenaden med en rejäl hostattack :(


I slutet på dagen åkte jag och satt upp lite affischer till, denna gång bilburen.

Åkte till en skola med information om klubbverksamhet...och där upptäckte de att min snurrhjärna gått i högspinn!

Jag ska ha klubbverksamhet i två skolor och använde samma affisch och anmälningsblankett till båda.

Då bör man ändra dagar på den andra man gör...eftersom klubbarna är på olika dagar förstås...det hade min snurrhjärna bara gjort på några ställen...så det blev att ändra med penna det. Himla tur att det finns alerta lärare på skolorna!

Usch va jag skämdes för mitt snurrande och jag blev om möjligt ännu mer förvirrad och höll på glömma kolla in rummet vi skulle vara i...tack igen till alerta lärare!


Nåja, jag får väl ha överseende, det är min första vecka på jobb och jag är inte frisk från förkylningen ännu...och det var i slutet på dagen.

Förhoppningsvis hamnar hjärnan i normalspinn så småningom :)


Av Susy - 26 januari 2011 20:22

Jag hade svårt att somna både i söndagskväll och i måndagskväll. Till på det så vaknade jag mitt i natten och hade svårt att somna om + att jag vaknade före klockan ringde.


Jag klarade både måndagen och tisdagen på jobbet, det var ju så skoj och trivsamt liksom, men igår, tisdag åkte jag och  handlade efter jobbet.

Allt var slut hemma, framför allt kattmaten och det går ju inte för sig i det här huset!

Jag lunkade fram i affären och kände mej mycket trött redan då, men det var en barnlek mot hur jag kände när jag kom hem!


Tvingade mej att hålla mej vaken till lite vettigare nattningstid, men det var inte lätt, all ork hade tagit slut!

Men det lönade sig att pina sig, jag sov bättre i natt   

Jag somnade fort, vaknade en gång, men somnade om fort igen :) Kände mej mycekt piggar imorse, så här vill jag att det fortsätter.


Köpte förresten Choklads Solrosråg igår, den är så himla god! Den har förväntade, men inte uppskattade effekter dock  

Av Susy - 24 januari 2011 16:17


Det tar lite tid och är lite krångligt att få till vi när man sagt ni ett bra tag redan, men övning ger nog färdighet   


Ja, jag pratar förstås om att komma in i gruppen på jobbet och kunna säga att vi har det fint här tex. Under anställningsintervjun känns det helt naturligt att säga att ni har det fint här, men sen under tiden fram tills man börjar jobba så ska man vänja om sej och säga vi om allt istället. För mej var den tiden inte ens en vecka och jag sa ni flera gånger idag, men jag vänjer mej nog snart.


Att höra till är aktuellt igen liksom...har ju fått arbetskamrater igen liksom...nån att äta lunch med...nån att fråga när jag undrar nåt...skönt ju   

På tal om lunch, hur fint är det inte att äta skolmat till lunch??

Bara att hämta och fylla i på timlistan att jag ätit det så dras det från lönen!

Och gott var det också...och säkert jättenyttigt också   


Och för dem som läste på Facebook om slängpussen   kan jag meddela att den var från en vän som blev glad att se mej idag, en kvinnlig sådan   resten får fortsätta undra.


Och ja, det var en bra första arbetsdag idag...fortsätter så här kommer ni se ännu mer smilisar här i framtiden   


Av Susy - 23 januari 2011 06:27


Imorgon ska jag som tidigare skrivet börja jobba på ett nytt ställe.

Lite pirrigt känns det trots att jag gjort liknande saker tidigare.

Jag är nog lite ringrostig med pappersarbete efter att mest ha jobbat praktiskt det senaste året. Jag är säker på att det kommer tillbaks bara jag börjar, men lite spänt är det ändå.

Jag kommer även jobba ute bland kommuninvånarna och det känns jättebra. Jag hoppas jag kommer på kulturella aktiviteter de vill göra och att jag kan dra årligen återkommande projekt på ett bra sätt.


Få se om jag kan sova i natt, för ja, jag är ju lite pirrig som jag skrev ovan, men bara jag kommer dit och kommer igång så blir det nog bra och pirret släpper...jag är ju inte direkt den nervösa typen   


Av Susy - 21 januari 2011 11:50


...eller egentligen en hel rad med grejer nästan på en gång.

Det blev lite mycket för en som vart mer eller mindre sjuk i flera veckor när det började hopa sig överallt.


Denna vecka har jag nämligen varit på 2 anställningsintervjuer (måndag och tisdag) och till på det blev jag erbjuden ett inhopp i nästa vecka.

Samtliga jobb skulle börja redan på måndag!!!


Ni kanske förstår att jag blev lite snurrig?


Jag visste inte alls hur jag skulle göra med nåt och kanske det var därför bakslaget med förkylningen kom i tisdags.

Nu har jag försökt vila mej frisk under onsdag-torsdag och idag verkar jag inte heller få nåt större gjort, men det kan ha att göra med att jag fått meddelande om att jag fått ett av jobben :)

Det är ett vikariat till sista maj i första hand, men jag har ett jobb och ett jobb jag tror kommer passa mej bra också :)


Om nån nu är nyfiken och undrar vart jag nu ska ta vägen så kan jag väl berätta att jag fr.o.m måndag morgon är kultursekreterare i  Jomala kommun!

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards