Susy funderar vidare

Alla inlägg under juli 2017

Av Susy - 16 juli 2017 09:57


Jag var dit idag, första gången för i år.

Det har inte riktigt fungerat tidigare, men nu funkade det :)


Det var fint, precis som vanligt.

En liten ekorre satt utanför dörren på stugan och åt en nöt.

Sen när den gick förbi trappan sa jag hej åt den och  den fick så bråttom upp i ett träd :)

Den hade  väl aldrig tidigare sett en människa.


Och så tog jag den vanliga bilden från stugans dörr:

 

Av Susy - 13 juli 2017 21:08


I lördags var jag på den första begravningen.

Det var mina föräldrars vän det och han var visserligen gammal, men han dog helt plötsligt :(

Jag känner förstås frun till honom och även deras tre barn, så det blev en jobbig begravning.


Sen var det igår då, onsdag, när jag skulle iväg på begravning av en vän :(

Hon bodde på Kumlinge så det blev att åka iväg dit och på väg dit så åkte även hon.

Ja alltså åkte begravningsbilen på samma färja :(

Jag var enda vännen som var med på begravningen, den var i stillhet.

Hennes man ville ha det så.

Det var ju självklart att jag höll tyst om det, men fy sjutton vad svårt det var :(

Det var en jobbig begravning, jag grät stora mängder tårar och snöt mig hur mycket som helst :(

Efter begravningen var det kaffe på lokalen.

Jag skjutsade dit min väns mamma.

Efter det så var vi och såg på Marias hus och hälsade på deras hund.

Sedan var jag hemma hos mamman och hennes dotter och hennes barn osv.

Åkte iväg hemåt först vid kl 19.

Kom hem  och kunde släppa på facebook vems begravning jag hade varit på.

Jag skrev lilla Mia, för det var hon för mig.

En kär vän som är borta, på tok för tidigt i livet :´(


Av Susy - 4 juli 2017 10:38


Jag var och klippte mig igår, det var på tiden, har inte klippt mig sedan augusti ifjol!

Det är knappast någon som märker att jag klippt mig ändå :)


Sedan åkte jag och handlade, tog fram ett äpple som jag tänkte äta som mellanmål, men kom på att jag ville ha mjukglass istället :)

Det slutade i en djupfryst tumme och massor med spill eftersom struten gick sönder :(

Men gott var det i alla fall.


Åkte sedan och vattnade på gravarna och där träffade jag en man som sa att Cosmos lillasyster (med föräldrar) var hemma, så jag ringde dit och hälsade på henne så där snabbt :)

Oj så söt och go hon var :)

Cosmo skulle sova så jag träffade inte mamman och honom, men det gick bra ändå.


Åkte hem och åt och vilade en massa.

Åkte sedan in till stan för att besöka Blombergs.

Jag behövde fixa saker för begravningarna jag ska på.

Jag gjorde en kondoleans till mannen som dog och beställde blommor till vännen som dog.

Jag vill inte ha blommorna med mig när jag åker dit ut och det verkar lösa sig med att de kommer ut dit.

Jag grät som sjutton när jag skulle ha något skrivet på kortet till blommorna.

Jag hade vilat så länge att tiden liksom hade tagit slut så jag hann inte med att tänka ut vad det skulle stå där.

Men till sist löste det sig...lite så där halvdant, men det är gjort i alla fall.

Nu är det bara färden dit kvar....


Av Susy - 1 juli 2017 20:18


...och det var från en av mina vänners mamma.

Hon berättade att min vän var borta...hon är död...

Vi har inte sett på flera år och senast sågs vi på Sparhallen och pratade en stund.

Vi skickade julkort till varandra, men annars hade vi ingen kontakt.


Hon bodde på en av skärgårdskommunerna här på Åland så det var inget konstigt att vi inte sågs.

Men att hon är borta är så konstigt...det känns så fel och konstigt.

De visste inte vad hon dog av heller, hon bara låg på golvet helt plötsligt...

Jag ska åka på begravningen, trots att den förstås är i skärgården, det ska funka på något sätt.


Jag har gråtit och jag kommer att gråta mera...

Till på köpet så dog en av mina föräldrars bästa vänner just också.

Det såg jag igår genom dödsannonsen...så där är ännu en begravning jag  behöver gå på.


Sommar och sol och begravningar...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards