Susy funderar vidare

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Susy - 20 december 2010 17:31

Jag hade bestämt mej för att jag inte skulle ha julskinka i år, utan istället köpa färdigt skivad sådan eller nåt sånt.

Mitt beslut grundade sig på att det sällan finns små skinkor att få tag i och de minsta som finns är på tok för stora för mej och de tar evigheter i ugnen!

Men plötsligt som jag stod där i affären och kollade mej runt så såg jag en liten nätt skinka (och finsk) som bara behöver griljeras och så nu blir det julskinka även i år för mej :)


Annars är jag lite sur på att det sällan finns lådor som inte är frusna :(

Hittar man sådana så är de finska, vill man ha åländska så är de frusna :(

Det är tydligen bara jag som tycker det blir lite vattninga av att frysas....


Men näe, nu ska vi vara glada, det är julveckan och jag hittade ju skinka :)

Och köttfärs i precis lagom vikt till mitt köttbullsrecept :)

Och jag fick ju  mina lådor, i små förpackningar, trots att de är frysta så blir det nog bra :)

Och rödbetssalladen var lite för stor förpackning, men det går ju att göra köttbullsmackor :)


Och ja, jag fuskar fram det mesta av julmaten...lagar bara köttbullarna och griljerar skinkan (i år då, annat var det ifjol).

Inte gör det mej nåt, nån måste ju äta det som andra lagar också :)

Det är ändå bara jag som äter av det och jag är nöjd och det är så skönt att kunna fuska :)

Julstress? Nå nej :)

Av Susy - 20 december 2010 16:16

Idag puffade jag snö som tusan och när jag var klar och kommit in så började det nästan genast vräka ner snö igen :(

Tar det aldrig slut i år???


Åkte sen in till stan för att hjälpa tomten, vilket inte tog så länge eftersom jag i år bara köper en enda julklapp, men den ska delas av tre söta pojkar har jag tänkt.

Köpte även en dagbok för 2011, vilket tog en stund eftersom jag är mycket kinkig på sådana.


Jag har ett längre tag känt lusten efter att bli svarthårig igen, men innan jag sätter i färg på riktigt så vill jag testa att det faktiskt är det jag vill så jag sökte återigen toning idag.

Det verkar inte finnas nånstans mera!!!

Toning är alltså den snälla och vårdande varianten som består av endast EN flaska/tub.

Allt annat (som har minst två komponenter som ska blandas) är färg, vad det än står på förpackningen! Jag vet, jag är frissadotter!

Så nu är frågan, färga direkt eller vänta tills jag lagar mej till Sverige och kan köpa en svart toning för att testa först...


Eller om jag skulle åka och tatuera mej igen...verkar vara ute efter en förändring ;)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards