Susy funderar vidare

Alla inlägg under mars 2016

Av Susy - 27 mars 2016 11:22


Jag skulle ha åkt in till stan i onsdags.

Främst för att jag skulle till en alternativvårdare, men hon ställde in tiden...för tredje gången!!!

Den här gången fick jag inte ens någon ny tid...så ja, nu får hon nog slippa mig som kund.

Jag tänkte ändå sluta eftersom inget hänt med mig när jag varit dit på sistone.

Jag fortsätter gå på laserterapi, det hjälper det sinni :)


Men ja, jag åkte inte till stan i onsdags, trots att jag verkligen behövde handla.

Jag funderade och kollade och konstaterade att jag klarade mig till lördagen.

Jag tänkte jag skulle fråga vännen A om hon ville komma med på påskmarknad och det ville hon :)

Inte för att vi handlade något på marknaden, men vi var dit i alla fall :)

Vi tänkte äta på stan, men herregud va folk det var på alla matställen!!!

Så vi åkte till Maxinge och åt...och till Kantarellen och handlade...då kom jag på att jag glömt min handlingslapp :(

Så jag glömde bort ungefär hälften, men jag fick ju frukt och grönsaker hem i alla fall :)

Sen blev det en trött kväll...förstås...men det är bättre än vanligt idag i alla fall :)


Av Susy - 14 mars 2016 14:54


I morse vaknade jag en timme för tidigt.

Det händer visserligen hela tiden, men jag brukar somna om rätt fort igen...jag är liksom inte pigg...

Nåja, i morse kände jag att jag inte skulle somna om så jag steg upp.


Hela dagen har gått på och jag har varit på fel timme hela tiden.

Snacka jag är van att stiga upp när jag brukar liksom :)


På eftermiddagen gick jag för att börja röja upp efter snöplogaren.

Det gick bra från början när han plogade, men sedan tog han med sig en del av vägen och det på sidorna...suck...

Nåja, jag brukar få röja lite varje år efter honom, men i år är det verkligen med besked!

Det har varit fruset där tidigare så jag har inte kunnat ta bort något, men nu gick det till en del i alla fall.

Jag har ingen ork till att jobba hur länge som helst och jag fick ta en hel del pauser nu också, men det gick någorlunda i alla fall.

Jag vet inte varifrån allt kommer, men spred ut det lite här och var.

Och sen får jag väl se när jag orkar ta resten...kan vara kört med morgondagen redan pga att att jag tog i rejält idag, men vi får se hur det går.


När jag kom in igen så satte jag eld i spisen och slog igång tv:n...nu upptäckte jag att jag var en timme för tidig!
Hm...så det kan gå när man kliver upp för tidigt...får sluta med sådant ;)


Av Susy - 11 mars 2016 17:46


...ska jag skriva en blogg igen :)

Det var tusan va svårt det är att få till det just nu...alltså med att skriva bloggar...något annat tänker jag inte ens på!


Idag skulle jag ha varit på en alternativ behandling och jag låg lite risigt till med tiden eftersom...öh...ja jag vet faktiskt inte varför det blev som det blev, men bråttom hade jag.

Precis när maten var klar så ringde mobilen, det var alternativbehandlaren.

Det hade krånglat till sig för henne och hon ville boka om min tid!


Tjoho! sa nästan jag då ;)

Mest för att tiden runnit ut liksom, pust och stön, nu kunde jag ta det lugnt!

Så jag åt i lugn och ro och sen skulle jag göra något då...

Eh...tröttheten från igår dök upp (jag var på fysioterapi, apoteket och handlade) och jag la mig och vilade.

Läste lite, började frysa, tog på mig en filt...och sov så gott i ca en timma...

Det var det görandet det...

Nåja, jag behövde vila när tröttheten kom så det var bara att ta det liksom.

Och skönt var det att sova :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards