Susy funderar vidare

Alla inlägg under oktober 2015

Av Susy - 19 oktober 2015 11:27


Alltså hon gör mig galen den där läkaren jag är tvungen att gå till!!!

Hon sade när jag var till henne att jag inte skulle behöva komma till någon läkare förrän i god tid innan sjukskrivningen skulle gå ut...dvs i februari.

Jag nickade och höll med (slipper gärna gå till läkare så ofta jag kan).


Någon dag senare så fick jag en kallelse till just  henne i december...suck och stön!

Det hade nog blivit fel igen (förut en gång fick jag en kallelse till henne en vecka när hon inte var där) trodde jag.

Jag ringde alltså upp och ja det kanske hade blivit fel igen sa sköterskan.

Nähä, någon dag senare så ringde hon upp igen och sa att det nog var okej ändå.


Jaha ja...fick ett brev om det någon dag senare...som ju borde ha kommit före kallelsen då...suck och stön!

I brevet stod det också att jag skulle ringa min hälsocentral för att ta blodtryck osv.

Eh jaha...jag har ingen hälsocentral, men visst kunde jag ju ringa dit...eller ta blodtrycket någon annanstans vilket jag redan hade gjort.


Någon dag senare kom det ett brev från hälsocentralen (tydligen min då) där det stod att läkaren hade hört av sig till dem och bett dem kalla mig på blodtryckstagning...men suck och stön!

Så nu har jag en tid dit då...och jag ska ta blodtrycket...igen...suck och stön!


Av Susy - 7 oktober 2015 18:28


Jag har varit på akupunktur två gånger nu.

Senaste gången var idag och den här gången gick det bättre än det gick förra veckan.

Eller ja, det gick ju bra med själva akupunkturen, men efteråt snurrade det så i skallen på mig att jag inte kunde stå!

Herregud vad det snurrade!

Den här gången snurrade det inte lika mycket, det snurrade nog, men inte alls som förra veckan.


Efteråt hörde jag förra veckan att jag borde åkt hem och vilat efter akupunkturen så därför gjorde jag precis likadant denna vecka...dvs jag åkte och åt lunch och sedan åkte jag och handlade :)

Bra gick det nog, båda gångerna, men jag var och är rejält trött efteråt.


Jag har för mig att det fanns någon orsak till att jag aldrig provat akupunktur tidigare, men jag kommer inte på varför så det är väl lika bra att testa nu då :)

Hoppas det snurrar ännu lite mindre nästa gång jag ska dit...eller så snurrar det mera, den som lever får se!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards