Susy funderar vidare

Alla inlägg under maj 2016

Av Susy - 22 maj 2016 09:55


Det här med gräsklippning har inte varit något jag räknat med det senaste året, jag orkade inte starta gräsklipparen ens ifjol. Jag orkade inte dra igång den alltså!

Jag skulle ändå inte ha orkat klippa, men envis som jag är så försökte jag ju först...hm...men sen fick jag lov att ringa hjälp...och den kostade ju förstås, men jag fick ju ta mig  råd till det.


I år så skulle jag orka och kunna dra igång gräsklipparen hade jag bestämt...så jag försökte härom dagen.

Det gick inge vidare...så jag köpte ny bensin och tänkte jag skulle testa med den då.

Jag fick först svänga upp och ner på gräsklipparen för att få ut den gamla bensinen...det var inte lätt ska jag säga!

Försök själva med en och en halv arm eller ja, den orkar väl lite mer den här högra armen, men inga är den bra inga!

Men det fungerade på något sätt och jag fyllde sedan på ny bensin.

Och provade starta den...det gick inga :(

Vilade lite...plockade undan lite avklippta grenar...provade starta den igen...inga gick den igång inga :(

Vilade igen (det gjorde jag hela tiden så det kanske jag inte behöver skriva mera).

Hämtade posten...krattade av plattan framför garaget....provade igen och ingenting den här gången heller.

Ställde gräsklipparen i solskenet och gick hem ett tag.

Nästa gång jag gick och testade så gick den igång på tredje rycken :)

Åh så glad jag blev och jag klippte en hel del eller ja, det kändes så i alla fall :)

Det finns mycket kvar att klippa, men det värsta är gjort (där det var som längst liksom).

Ska försöka ta  mig ut dit igen idag, kanske inte allt blir klippt,  men det mesta får vi hoppas :)

Jag har rejält med gräsmattor och min ork är inte så stor ännu, men den tar sig :)


Av Susy - 16 maj 2016 16:06


Det är tunga saker att åka på, men jag skulle inte vilja vara utan dem heller.

De får ju mig att gråta, massor, ännu mer nu än innan stroken tror jag.

Hemskt jobbigt var det att åka på morbrors begravning.

Jag pustade och stånkade före jag åkte dit, allt var så jobbigt :(

Jag har helt klart inte haft strumpbyxor på mig sedan före stroken och de var ett helsike att få på sig, men det gick till sist i alla fall.

Jag åkte iväg mot begravningen och där träffade jag släkt och sådana jag känner ändå liksom.

Det var inte så många på begravningen, det var gjort så med mening.

Det var väldigt skönt att inte behöva gråta inför så mycket folk.

Och nu är han i jorden, min morbror...du saknas mig!


Av Susy - 12 maj 2016 10:19


Ja just nu väntar jag på att  läkaren ska ringa...ännu har det bara tagit 20 minuter över den tiden hon skulle ringa.

Men ja, det är lite märkligt med den här läkaren för hon sade när jag var dit att hon skulle ringa i slutet på april och sen skulle jag få en tid dit  i slutet på maj...och så fick jag ett brev hem att hon skulle ringa idag då...

Det är som vanligt ingen ordning alls på den här läkaren...


Hur länge ska man vänta??

Ingen aning faktiskt!

Inte kan man ju vänta i timmar i alla fall...näe...nåja, det är väl bara och vänta...

Och se vad hon säger om provjobbningen...och om jag ska vara sjukskriven ännu eller inte...

Ingen som vet ännu liksom...


Så jag väntar och väntar....nu har det bara gått 30 minuter sen hon skulle ha ringt...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards