Susy funderar vidare

Alla inlägg under november 2010

Av Susy - 30 november 2010 12:00


Ragglade upp ur sängen just före 9 (undrar när jag sov så länge sist?!?) och startade datorn.

Yrvaken, oborstad och oklädd var jag, men in på Alandicas hemsida kom jag och biljetter till Ulf Lundell fick jag :)

Jag var lite orolig, det finns ju liksom en hel del fans till på Åland förutom mej liksom…och inte så många platser att tillgå.


Men det gick vägen och nu får jag och vännen A se och höra Lundell igen i mars :)

Det blir första gången jag går in till Alandica, så det känns tryggt att jag kommer ha A med mej som vart dit förut…kanske jag skulle gå bort mej där inne annars ;)


Behöver jag säga att det finns en glad-Susy här idag?


Av Susy - 27 november 2010 18:30


Idag åkte jag iväg på Lilla Julmarknad på Jan Karlsgården med M, E och hunden J.

Ovanligt snöig Lilla Jul i år och fast jag inte gillar snö nåt vidare så måste jag erkänna att det blir mer stämningsfullt när det är snö :)

Fullt med folk var det på marknaden och massor med hundar, vilka hunden J ville hälsa på...vissa flera gånger ;)

Det var ovanligt lite folk jag kände väl där i år, hälsade på en hel del, men pratade inte med speciellt många i år.

Kanske vi inte såg varandra, det snöade ettrigt i Sund och tillsist kom det ner stora vita flak från ovan! Då hade vi gått runt ca 1½ varv så vi bestämde oss för att vi var klara och åkte därifrån.

Åkte via kyrkogården och konstaterade att det var lite för kallt för en ljuständare som legat i bilen (trots att jag kom på att sitta på den en stund före jag kom fram) och jag hade svårt att få eld på ljusen.

Till på det så var mamma & pappas och mormor & morfars gravar var rejält insnöade, det hade dragit dit stora drivor. Min äldsta brors grav fick inget ljus tänt idag, tändaren hade helt gett upp vid de andra gravarna. Ska se till att ha en varmare tändare nästa gång jag åker dit och tänder ljus så även han får ljus på sin grav.

Kom hem, frös och tinade upp mej under en filt i sängen medans jag läste tidningen…kom inte så långt innan jag somnade.

När jag vaknade var det mörkt och jag fick äntligen tända mina julljus som jag placerade i fönstren igår….man FÅR inte tända dem förrän på Lilla Jul vet ni väl? Lugn och ro och julmys med Hans!


Ha en trevlig Lilla jul!


Av Susy - 26 november 2010 10:00


Vaknade igår med ont i nacken och Migrän-Olle låg lite halvt på lut. Jag hade inte alls tid med nåt sånt igår och placerade en välinriktad spark i röven på mej själv och gick ut och skottade snö.

Hans blev väldigt glad över att jag skottade gångar åt honom att springa i…han är övertygad om att det är bara därför jag skottar ;)

Skottade garageinfarten och konstaterade igen att jag borde ta ett snack med min uppfartsplogare så jag slipper skotta bort onödiga plogvallar varje gång.

När jag ändå var ute och igång hämtade jag ved också…vilket även det var en kraftmätning i den rätt djupa snön.

När jag kom in var jag helt slut och förstod inte hur tusan jag skulle orka åka och handla! Men det var av nöden så det var bara att placera ännu en välinriktad spark i röven och få mej själv i duschen och sen vidare mot stan.

Började med att åka till Sleipner och ge N halvfingervantarna jag stickat åt henne. Det märktes att det var ett tag sen jag stickade sådana, för de vart långt ifrån perfekta…men de duger väl i ett stall ;)

Sen blev det handla av, med avbrott för ett rätt långt och trevligt samtal med en gammal vän som jag sällan träffar annat än på FB numera.

Hem till en Hans som tyckte jag vart borta jättelänge…men blev glad och nöjd när han fick hjärta till middag.

Själv hade jag vikt in till Fiskekojan på väg från Sleipner och det blev mackor med rökta räkor till middag och idag blir det rökt lax till lunch.

Ska kolla in mina julljus idag och byta gardiner (nix, blir inga julgardiner i år heller). Det lutar åt att det blir rött i mina fönster i år, det var några år sen sist…men nog ska jag väl klara mej utan blått i fönstren en jul va??

Den som lever får se!


Av Susy - 24 november 2010 07:00


Jag har verkligen funderat över detta själv……nu vet jag!

Människor födda före 1946 är kända som den tysta generationen.



Baby Boomers
är människor födda mellan 1946 - 1959


Generation X är de människor som är födda mellan 1960 -1979.


Och de som är födda mellan 1980 – 2010 är Generation Y människor.


Så varför kallas denna sista grupp för Generation Y?

Jag förstod inte riktigt detta förrän jag såg bilden nedan, då blev det väldigt tydligt!!!

 

  

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards