Susy funderar vidare

Alla inlägg under februari 2015

Av Susy - 18 februari 2015 11:34


Igår var jag ut och övningskörde...ja inte för mig själv utan med en bilskollärare :)

Det var ca ett halvår sen jag körde sist, men kändes som igår.

Och jag blev godkänd :)

I baksätet satt ergoterapi kvinnan och sa inte så mycket...eller jo  hon sa lite positivt nu och då :)

Jag som är ännu känsligare nu än tidigare grät ju nästan när de sa att jag gjort ett bra jobb....förutom att jag bromsade lite väl  häftigt hela tiden då. Men det var ju inte mitt fel utan bilens liksom ;)

Och körde lite för hårt här och där, men alltså bilen hördes ju liksom inte.

Nåja, jag klarade av det och hoppas jag kan få tillbaks körkortet snart!

Det är inte helt enkelt med tanke på att rehabsläkaren inte är där speciellt ofta...suck....så nu får jag hoppas att en annan läkare kan fixa ett läkarintyg åt mig :)

Det finns hopp :)


Av Susy - 6 februari 2015 12:00


Jisses vad sällan jag skriver blogg nu för tiden, men det händer ju ingenting heller så...

Jag är ju mest hemma och bara är liksom....orkar inte så mycket mer.

Janå, jag måste ju laga mat och ta vara på huset också då...och hämta post, men mycket mer blir det inte!


Emellanåt så ska jag iväg till stan, till nån sorts terapi oftast.

Då brukar jag passa på att få till det där handlandet som ju måste göras också.

Oftast med stor hjälp av min vän Ammie, du skulle bara veta hur skönt det är att du hämtar mig!

Men annars är jag mest här hemma...det räcker liksom...visst fasen har jag tråkigt, men ja det är väl så livet är då.


Angående rubriken så är det så att den 4 februari så var det ett halvår sen jag åkte till läkare och fick min dom.

Hade ju inte tänkt att det skulle bli så här länge, men vad gör man liksom??

Jag är sjukskriven till den 31 maj nu då, får hoppas att det onda i axeln släpper helt till dess...fast just nu står det rätt still :(


Angående körkortet så ska jag nu köra med en bilskola en gång...sen hoppas jag verkligen jag får tillbaks körkortet!


Grannen var  hit och skottade igår :)

Oj så glad jag blev, jag hade inte sagt något, bara knallat på genom snön när jag hämtat posten osv.

Men nu har jag en gång väg ut till vägen i alla fall :)

Alltid något :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards