Susy funderar vidare

Alla inlägg under juni 2011

Av Susy - 28 juni 2011 17:01


Och idag har jag städat halva dagen inom mitt jobb, så här hemma städas det inte en gnutta idag  

Jag åkte iväg för att röja på jobbet som vanligt, men insåg att jag måste börja göra plats för grejer och började därför städa i röj-huset. Dammsög, dammade och plockade undan och fram. 

Jag är inte klar ännu, måste ta det i lite lagom doser det där med städningen   och jag måste skaffa lådor så jag har nåt att ställa allt i.


Men det var det där med att inte ta jobbet med sig hem jag skulle skriva om. Även det har med röj-huset att göra.

I natt drömde jag om ett spöke som fick mej att tappa andan, drog i mitt täcke och försökte knuffa mej ur sängen...sängen stod i röj-huset och jag ropade åt spöket: Det är min säng nu!

Spöket pekade på mej med en röd laserstråle också...men det var bara min klockradio insåg jag när jag vaknade med andan i halsen.


Somnade om och drömde att jag skulle lämna in en väldigt viktig jobbansökan, men alla mina betyg och intyg hade blivit till små, bruna kvitton, mycket märkta av ålder....dvs sådana jag sorterar i princip dagligen i röj-huset....


Jag märker att jag tänker och funderar på röj-huset, dess innehåll och de som bott där nästan hela tiden....och tydligen tar jag det även med mej in i drömmarnas värld. 

Jag tror inte jag kan sluta heller...men det finns väl ett liv med mer fritid bortom auktionen    


Av Susy - 24 juni 2011 10:35


Idag är det då midsommarafton och igår lyckades jag få klar min midsommarkrona, men det var rätt sent innan sista tofsen var på plats.

Nu hänger den ute och ser midsomrig ut  

Kronan på bilden är inte årets krona, men den är gjord av mej den där också. Jag har insett att jag måste köpa en ny kamera, för min funkar bara när den själv vill och just nu är  det inte ofta  

Så ni får hålla till godo med en gammal bild, men årets krona ser ungefär likadan ut.

Jag har varit och planterat nya blommor på gravarna, de tidigare hade regnat

sönder.

Jag fixade äntligen till en "bytta" på min "äldsta brors" grav också. Det har jag tänkt göra länge och nu är det gjort.


Midsommar firar jag som vanligt, hemma med Hans. Nypotatis, sill, ägghalvor, lök och svartbröd blir menyn. Enkelt och gott


Trevlig Midsommar!  


Av Susy - 21 juni 2011 15:19


...att nån hade messat in angående rensningen/röjningen hos Böjsarns.

Messet var i Nyan, de messen läser jag aldrig eftersom jag snabbläser den tidningen på jobbet.

Hittade i alla fall messet:

"Borde inte sakkunnigt folk först gå igenom Böjsarns arv, innan amatörer från Jomala kommun börjar slänga "skräp" som dom inte begriper sig på!?"


Jag vet inte om det kom fler mess efter detta, ska kolla upp det.


Men i alla fall, jag är helt klart amatör i det här fallet...och jobbar på Jomala kommun, men jag är urusel på att slänga, så det mesta är nog kvar ännu kan jag säga. Och inget "skräp" har ännu lämnat huset...


Sakkunnigt folk...jo visst, men det lär bli många "experter" där då eftersom det finns allt mellan himmel och jord där inne.

Det är inte lätt att veta vad messaren menar, men i slutändan så är det ju faktiskt Jomala kommun som äger Böjsarns nu så det bör väl vara upp till dem vem som gör jobbet där liksom!

Jag fanns tillgänglig, alltså blev det jag...och jag söker kulturskatter och har funnit flera, de är inte värdefulla i sig, men för eftervärlden är de det.

Jag har slängt väldigt lite....jag gör mitt bästa och hoppas det är gott nog.

Av Susy - 20 juni 2011 20:43


Idag var jag och hämtade min Sverigeboende morbror med fru och packning.

Vi åkte sen och handlade, mest åt dem och lite åt mej.

Det är fortfarande ingen som lagar mat åt mej sen skolan gick på sommarlov   så jag ju tvungen att göra det själv eller fråga Pirkka eller nån liknade.


Skjutsade ner dem till vår småbåtshamn, hjälpte dem lasta i båten och sånt.

Sen måste jag bara ner till vattnet och plaska med fötterna...bannade mej själv som inte tog med baddräkt och handduk.

Jag tyckte det såg så ruggit ut i morse att jag inte orkade börja söka upp baddräkten (vet inte riktigt var den är).

Jag skulle bra ha kunnat simma idag kände jag, inte var det väl supervarmt, men tillräckligt för mej.


Nåja, jag slog mej ner på en bergklack rätt nära stranden och det var där jag fick min nära paradiset upplevelse...jag såg mitt paradis där på andra sidan vattnet.

Snart kommer jag, jag lovar  


Av Susy - 19 juni 2011 15:45


...som jag måste komma på en egen bloggrubrik och något att blogga om utan hjälp från listan  

Till på det är det ingen kreativ dag idag direkt, allmänt slö...fast ja, jag har lindat lite på midsommarkronan då.

Det artar sig!

  Snart är alla "pinnar" klara och färdiga att sättas ihop till en midsommarkrona, sen är det bara tofsar och blommor kvar att göra.

Få se om jag klara av att göra blommorna, har aldrig kunnat det, men tittade på under förberedelsena för Midsommarkronsbindarkursen (som det inte blev nåt av tyvärr).

Det blir nog midsommar även utan egen krona, men det skulle kännas väldigt konstigt och tomt, så jag jobbar på....för snart är midsommarafon här  

Jag lär knappast fira midsommar mer än att hänga upp kronan, äta sill och nypotatis i år heller, men det duger för mej.


Kände ett sug häromdan efter att åka och tälta och svira runt som man gjorde innan alla vänner fick familj och så...men det gick hastigt över igen...inte lika skoj att göra det ensam liksom.

Skulle väl kunna åka iväg och vakta "mina" barn då....så de inte trillar i sjön och sånt, men näe, inte ska de behöva ha hönsmamman med sig på midsommar  

Av Susy - 18 juni 2011 10:57


Sista dagen på listan nu då...sen måste jag komma på egna rubriker igen  

Avslutar med nåt jag tycker är skittrist då...träning/sport liksom....urk....


Mina favoritsporter är Wasa sportknäcke och att hoppa över sportsidorna i tidningen   

Träning är farligt! Finns väl inga som skadar sig så mycket som de som tränar!   

Vardagsmotion ok, träning - nej tack!


Av Susy - 17 juni 2011 15:28


Om jag vann en miljon (jo, jag lämnar in anhållan) så skulle jag köpa en strandtomt och bygga mitt drömhus.

Privat strand och långt till grannar....skulle vara livet det :)


Av Susy - 16 juni 2011 18:04


Det är en utsiktsbild från badudden vid mitt paradis, sommar och sol får mej att le.

Kommer snart åka och hälsa på i mitt kära paradis :)


 

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards