Susy funderar vidare

Alla inlägg under december 2017

Av Susy - 27 december 2017 08:21


Ja det har ju varit jul så jag har gjort sånt då...julat alltså :)

Nåja, så mycket vart det inte i år heller, det blev lite julmat och faktiskt några julklappar.

Julklapparna kom från släktingar i Australien och bara för att en tjej var hit och hälsade på några dagar :)


Annars firade jag jul ensam som vanligt, jag hade nog 3 förslag på ställen jag kunde åka till, men näe, det fick vara.

Juldagen började jag tidigt. Tidigare än jag tänkt eftersom jag vaknade halv 5!!!

Jag steg upp efter ett tag och gjorde mig klar för att åka i julotta, den började halv 7 det här året så det var inte så farligt att jag vaknade så tidigt.

Hämtade en granne som jag brukar till julottan och ja, den var väl okej i år också, men lite fel blev det på psalmerna.

Vi fick reda på att kantorn tydligen hade en grym huvudvärk och därför hade han spelat fel.

Nåja, vi klarade av detta också :)


Sen har jag inte gjort så  mycket mera, bara varit ut och gått och så.

Jag är fortfarande lite förkyld (blev förkyld veckan före jul), men den släpper i sakta mak.

Så ja, livet går på...


Av Susy - 3 december 2017 10:51


Ja jag är ensam...men det är inte så farligt :)

Visst kan jag känna mig gräsligt ensam ibland, men inte så långa stunder.

Värst är det när jag vill iväg på något, det är svårt att komma iväg själv, men det går.

Och vet ni vad?

Det är inte så farligt att vara ensam på något evenemang själv heller....bara man kommer sig iväg liksom :)


Det gjorde jag inte igår.

Jag skulle ha varit på Lilla Julmarknad på Jan Karlsgården, men när sällskapet (jepp, jag hade faktiskt hört efter om en person ville följa med) jag skulle åka med kände sig krasslig och sa till dagen före.

Jag tänkte fara ändå, men kom mig inte iväg liksom.

Nåja, jag kom mig till kyrkogården och tända ljus och jag fick upp alla julljus i fönstren + ett ute också så jag är rätt nöjd ändå :)


Dagarna går och jag är mest ensam, men till stor del är det självvalt.

Jag orkar inte så mycket ännu så det är skönt att vara ensam.

Ja, det skulle vara skönare att ha en katt eller två som sällskap, men jag tänkte liksom flytta innan dess.

Det är inte klart i andra huset ännu...men så småningom ska det väl lösa sig.

Och så ska det bli jul också och den ser jag fram emot, trots att jag firar den ensam :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards