Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Denna dagen var ingen fröjd

Av Susy - 1 mars 2011 17:37

 
Ringde upp Renhållningen i morse och de skulle komma och fixa min ispropp i röret sa tjejen på kontoret.
En stund efter jag kom på jobb så ringde en slambilschaufför och skällde ut mej för att jag inte tänkte vara hemma när han kom!!!
Det hade inte tjejen sagt något om att jag måste vara!Jag sa åt henne att jag var på väg på jobb och att jag tidigast skulle vara hemma efter kl. 15.
 
Skitgubben fortsatte gå på som en tok om att det borde ligga i mitt intresse att vara hemma när han skulle komma.
-Ja, sa jag, men det visste jag inte att jag måste vara och jag kan inte åka från jobb nu.
Han fortsatte gå på att jag nog skulle vara hemma när han hade tid att komma.
- Jaha sa jag, kan du åka iväg från ditt jobb då?
- Nej, jag måste ju ut och köra jag sa han
- Ja sa jag, jag kan inte heller åka från mitt jobb hur som helst!
 
Han fortsatte gå på som en galning och jag försökte få honom att fatta och lugna ner sig, men det gick det inte.
När jag sa att jag förstått att de hade en hetvattenbil så skrattade han ut mej mycket rått...för siddu det hade de inga! De fixade det med kallvatten det, att vad trodde jag då?
- Jaha sa jag, det var inte den information jag hade fått...
Och så där fortsatte det, jag sa till sist att det här går ju inte, du vill inte ge mej service och jag kan inte åka från jobbet nu. Och du kan inte komma när jag är hemma efter kl. 15....och så sa jag att jag nog skulle ringa en annan firma som är lite mer kundvänliga och inte skäller ut sina kunder.
Han hade då inte skällt tyckte han...och fortsatte gå på som om han var helt galen!
Tillsist sa jag att det här leder ingen vart och så la jag på luren.
 
Jag ringde upp kontoret och fick prata med en annan tjej och berättade större delen av storyn och hon beklagade det inträffade.
 
Nu har jag ny tid bokad, med en annan chaufför...som jag till och med känner lite grann.
Tyvärr ska en annan med också...som ska stå på insidan av huset...suck....det ser ut som helsike i det här huset just nu!!!
Jag har inte diskat på evigheter (först inget varmvatten och sen isproppen då). Tvätta kan jag inte göra och tvättkorgen svämmade över för länge sen.
Hoppas de är vana....eller ännu hellre att proppen släpper av sig själv innan torsdag eftermiddag, för jag vill faktiskt inte alls ha hit dem.
 
Den där skitgubben gjorde mej på uruselt humör och förstörde hela min dag :(
Jag hade hur mycket som helst att göra på jobbet idag. Var inte riktigt rätt dag att jobba övertid idag, men nöden har liksom ingen lag....men det var inte världens gladaste Susy som var på jobb den sista timmen kan jag säga!
Men imorgon är en annan dag....
 

 
 
Ingen bild

Pamsan

1 mars 2011 19:21

Nej men fy vilken människa! Såna där människor borde verkligen inte få serva andra. Jag förstår att du blev på dåligt humör, för vem skulle inte blivit det. Hoppas du får en bättre dag imorgon å att den andra chauffören är mer serviceminded. Kram

Susy

1 mars 2011 20:47

Om inte annat så kan man ju inte bli annat än sur om den som ringer skäller som en bandhund direkt....och han slutade ju aldrig heller!
Ja, jag hoppas det blir en bättre dag imorgon. Kram tillbaks

 
Ingen bild

lilith

1 mars 2011 23:46

Han borde ha rensat sina egna rör först....lät ju verkligt förstoppad!!

Susy

2 mars 2011 18:31

Ha ha :D
Det borde jag ha sagt åt honom :D

 
Ingen bild

Bella

4 mars 2011 19:12

Här har man minsann bränt propparna medan jag varit borta och bränt fläsket.... (fniss)

Susy

5 mars 2011 08:06

Jepp och skulle skitgubben stått bredvid mej så skulle han fått en propp...mitt i nyllet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards