Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

I sinom tid

Av Susy - 26 april 2012 10:06


Det går trögt det här med att komma på fötter eller ja, jag är nog lite för otålig.

Jag vill ju bli bra nu jag!

Det går upp och ner med hur jag mår, ansiktsförlamningen består, men jag tycker det blivit lite mjukare.

Känner ibland att det sticker eller rycker på högra sidan och då blir jag glad, alla tecken på liv där är ju bra :)


Jag insåg igår att jag inte kommer att orka åka på jobb ännu.

När jag stiger upp på morgonen (vaknar runt 5 och är pigg!?!) så känns det som jag skulle kunna åka på jobb.

Sen när jag ätit frukost och tagit mina piller så rasar jag igen...blir helt slut och måste vila efter minsta lilla.

Det är då jag förstår att det inte går att jobba ännu, kan ju inte lägga mej och vila i tid och otid på jobbet liksom.


Så igår samlade jag kraft (gillar inte att nojsa eller gnälla) och ringde upp första läkaren jag var till i måndags.

Jag berättade hur det var och han lyssnade och sa sedan att jag hade en sjukskrivning på 10 dagar att hämta där.

10 dagar!!!

Jag hade tänkt mej torsdag-fredag jag...och sen helgen på det. Största doserna av medicinen börjar trappas ner då och jag räknar med att jag ska bli piggare då.

När doktorn hörde hur chockad jag blev över längden på sjukskrivning så sa han att jag nog behöver så länge, men om jag känner att jag orkar så får jag gå på jobb tidigare :)

Så min plan ligger på att komma tillbaks på jobb senast på onsdag faktiskt...hoppas det håller.

Tråkigt det här ju...

 
 
Ingen bild

AMMIE

26 april 2012 13:07

Höpp höpp där....nu tar löneräknaren över här: Man får inte vara på jobb när man är sjukskriven, om något händer gäller inte försäkringarna! Vi borde fara och ta alla läkare i öronen när dom säjer så där åt folk.

Susy

26 april 2012 16:07

Oj då! Det hade jag ingen aning om faktiskt....men men då kan det ju hända att jag känner mej jättefrisk, men måste vara hemma ändå :-O
Ps. Du kan få namnet på honom, fast han var ganska snäll :)

 
Ingen bild

ammie

26 april 2012 18:36

:) Ja du ska vara hemma! Inte bara för försäkringarnas skull utan för dig egen!

Susy

26 april 2012 20:58

Men jag tänkte ju vara pigg snart jag och då kan man jobba...fast halva ansiktet är lite stelt och hängigt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards