Susy funderar vidare

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Susy - 1 mars 2011 17:37

 
Ringde upp Renhållningen i morse och de skulle komma och fixa min ispropp i röret sa tjejen på kontoret.
En stund efter jag kom på jobb så ringde en slambilschaufför och skällde ut mej för att jag inte tänkte vara hemma när han kom!!!
Det hade inte tjejen sagt något om att jag måste vara!Jag sa åt henne att jag var på väg på jobb och att jag tidigast skulle vara hemma efter kl. 15.
 
Skitgubben fortsatte gå på som en tok om att det borde ligga i mitt intresse att vara hemma när han skulle komma.
-Ja, sa jag, men det visste jag inte att jag måste vara och jag kan inte åka från jobb nu.
Han fortsatte gå på att jag nog skulle vara hemma när han hade tid att komma.
- Jaha sa jag, kan du åka iväg från ditt jobb då?
- Nej, jag måste ju ut och köra jag sa han
- Ja sa jag, jag kan inte heller åka från mitt jobb hur som helst!
 
Han fortsatte gå på som en galning och jag försökte få honom att fatta och lugna ner sig, men det gick det inte.
När jag sa att jag förstått att de hade en hetvattenbil så skrattade han ut mej mycket rått...för siddu det hade de inga! De fixade det med kallvatten det, att vad trodde jag då?
- Jaha sa jag, det var inte den information jag hade fått...
Och så där fortsatte det, jag sa till sist att det här går ju inte, du vill inte ge mej service och jag kan inte åka från jobbet nu. Och du kan inte komma när jag är hemma efter kl. 15....och så sa jag att jag nog skulle ringa en annan firma som är lite mer kundvänliga och inte skäller ut sina kunder.
Han hade då inte skällt tyckte han...och fortsatte gå på som om han var helt galen!
Tillsist sa jag att det här leder ingen vart och så la jag på luren.
 
Jag ringde upp kontoret och fick prata med en annan tjej och berättade större delen av storyn och hon beklagade det inträffade.
 
Nu har jag ny tid bokad, med en annan chaufför...som jag till och med känner lite grann.
Tyvärr ska en annan med också...som ska stå på insidan av huset...suck....det ser ut som helsike i det här huset just nu!!!
Jag har inte diskat på evigheter (först inget varmvatten och sen isproppen då). Tvätta kan jag inte göra och tvättkorgen svämmade över för länge sen.
Hoppas de är vana....eller ännu hellre att proppen släpper av sig själv innan torsdag eftermiddag, för jag vill faktiskt inte alls ha hit dem.
 
Den där skitgubben gjorde mej på uruselt humör och förstörde hela min dag :(
Jag hade hur mycket som helst att göra på jobbet idag. Var inte riktigt rätt dag att jobba övertid idag, men nöden har liksom ingen lag....men det var inte världens gladaste Susy som var på jobb den sista timmen kan jag säga!
Men imorgon är en annan dag....
 

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards