Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Å inga blev det bättre inga!

Av Susy - 19 maj 2014 18:16


Om jag trodde min förkylning skulle bli bättre av att det blev helg och jag fick vila så trodde jag verkligen fel!

Natten mellan fredag och lördag hostade jag så mycket att jag trodde jag skulle hitta lungorna utanför kroppen på morgonen :(

Hostan fortgår, jag har hostat alla nätter sen dess...inte riktigt lika hårt, men hårt nog för att väcka mig om och om igen...suck...trött i ögat...nä båda!

Har försökt sova på dagarna istället, men ja, jag hostar då också...och när jag är uppe och vaken...ja, ni förstår, ett ständigt hostande.

Lägg sedan till snörvel, snor, täppt, nysningar, andnöd och lite örvärk så förstår ni...

Tycker det börjar räcka nu, jag har varit sjuk i två veckor nu....eller om jag har haft två förkylningar, med en dags respit emellan....skit samma vilketdera, det kan ta och vika hädan nu.


Lallade ändå iväg på jobb idag, hade ju lovat liksom...det funkade rätt ok, men jag dimmade iväg flera gånger...tack å lov sådana gånger det inte var någon fara liksom, men jag var ju rätt förvirrad när det hände!

Jag tappade i alla fall inte bort några barn :)


Men hörrni, nu är jag trött och tänker vila och jag tänker baske mig krya på mig också!

Så det så!


   
 

 
 
Ingen bild

Lilith

20 maj 2014 06:19

Hej Susy! Det finns ett mirakelmedel...eller två egentligen. Jag kan verkligen rekommendera "Kolloidalt Silver" och "MSM"!!! Finns grupper på fb, eller så googlar du. "KS" får mycket skit av olika myndigheter, men det är nog för att det hjälper så bra. :) Jag tar dessa regelbundet och ger även till kissorna... Läs och lär...och jag tror att du kommer att bli hjälpt! Kram

Susy

20 maj 2014 07:40

Det verkar vara medel som frälser folk i alla fall eftersom flera tycker jag ska ta dem och säger att jag ska bli jättefrisk av dem :)
MSM har jag ätit tidigare, utan någon reaktion.
Men vem vet, kanske det hjälper mot förkylningen :)

 
Ingen bild

Lilith

20 maj 2014 18:09

Vet ju bara min egen erfarenhet och vad jag kan läsa om hur andra har blivit hjälpta. Om du provar KS t ex, och det inte hjälper...så är det det enda som händer...att det inte hjälper. Men om du blir av med all inflammation och infektion i kroppen, så är det väl toppen!?! Jag som är väldigt pollenallergisk i vanliga fall har t.ex inte ännu tagit någon medicin för detta i år. Det tillskriver jag MSM. Min nästan blinda katt har fått synen tillbaks igen av KS som jag droppat i ögonen... :) Jag lider med dig...du har inte varit frisk i kroppen så länge jag läst din blogg, och nu ville jag bara dela med mig av mina erfarenheter...med hopp om att du ska bli frisk en gång för alla! <3

Susy

20 maj 2014 22:12

Ja jag dras ju fortfarande med sviterna efter borrelian och de lär jag få dras med länge ännu vad det verkar :(
Jag ska prata med min alternativvårdare om KS, det kan ju krocka med behandlingen på något sätt.
Härligt att din katt blev hjälpt av det :)
Och att du sluppit pollenallergin!

När det gäller förkylningen så är jag väldigt förvånad över att den inte dök upp tidigare, jag "började" ju på dagis i januari.
Mitt immunförsvar är tydligen inte så uselt som jag trodde liksom.

 
Ingen bild

Lilith

21 maj 2014 07:33

Borrelia är bara en av de sjukdomar som folk blivit friska ifrån med hjälp av KS... :))

Susy

21 maj 2014 20:01

Jo jag har hört det...få se om jag testar.

 
Ingen bild

eivor.lindstroem@gmail.com

21 maj 2014 17:43

Hoppas du frisknar till snart, det är ju så fint väder ute just nu, solen gassar! Men sköt om dig!
Om du tittar in på min blogg så ser du att jag lagt in googleads. Det blev iaf inte bara finsk reklam utan även åländsk och finlandssvensk. Få så om man får några nålpengar:)

Susy

21 maj 2014 20:01

Jag ännu är jag inte frisk, men det känns bättre än igår.
Jag har haft jättesvårt med värmen, orkar inte alls vara ute i den, men idag var jag i alla fall en bra stund ute i skuggan :)
Ska kolla in din blogg och se vad du hittat på :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards