Susy funderar vidare

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Susy - 5 maj 2014 17:22


Igår gick jag och la mig lite väl sent, men det kunde varit värre, jag funderade på att se en film till slut, men orkade inte.

Vaknade på tok för tidigt i morse, var klarvaken och steg upp eftersom jag kunde sova en stund till senare.

Lallade på och väntade väl mest på att bli hungrig så jag kunde äta frukost.

Då ringde telefonen...de behövde mig på dagis, en av personalen hade blivit sjuk!


Jag satte full fart och kom på jobb runt en timme efter samtalet...dock med andan i halsen och med dyngsurt hår, men det är sånt man får ta när det ska gå fort.

Trött var jag förstås hela dagen, men det var härligt att träffa barnen och den trevliga personalen.

Jag känner mig alltid välkommen dit :)

Men föredrar nog att veta om lite på förhand när jag ska dit...det blev lite tokigt med allt när jag inte var förberedd!


Dagen gick i full fart och plötsligt skulle jag hem.

Hemma möttes jag av en katt som var mycket glad att jag var hemma igen :)

Han har äntligen slutat spy och äter bättre.

Eller jag vågar väl inte ropa hej ännu, men efter att jag slutat ge honom två av de vanligaste sorternas kattmat så har han spytt mindre!

Vet inte varför han plötsligt började må så dåligt av dem...jag trodde han hade förstoppning av någon hårboll eller så, men han hade inte spänd mage.

Jag har masserat den och faktiskt så gav jag honom Samarin i en av vattenskålarna och han drack faktiskt en hel del av det.

Jag tänkte att jag brukar må bättre av det och det är naturligt så jag provade :)

Jag vet inte vad som hjälpte, jag är bara glad att det verkar gå åt rätt håll nu.

Inte lätt när älsklingen mår dåligt!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards