Susy funderar vidare

Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Susy - 26 maj 2014 16:58


Idag gjorde jag något ovanligt på hemvan plats.

Jag vikarierade på samma dagis som vanligt, men på en annan avdelning.

Jag har träffat alla barn tidigare, ute på gården, men jag kunde långt ifrån alla namn!

Det kändes lite pirrigt att inte kunna namnen och inte heller rutinerna på avdelningen.

Ett barn sa i alla fall: Jippi! när jag förklarade att jag skulle vara hos dem den här veckan :)


Jag är inte frisk från förkylningen så det blev en del host och snor + en trött hjärna.

Fick höra av ett barn att man inte ska vara på dagis när man är förkyld så jag funderade på att åka hem ;)


Nåja, det gick på hela dagen och nä, jag kunde inte alla namn, men jag kunde några från förut i alla fall.

Det blev en del nödlösningar när det gällde namnen, men det funkade någorlunda idag.

Imorgon kanske fler namn fastnar :)

Känns bättre när man kan alla namn eftersom man tilltalar barnen med deras namn.


Jag mötte flera av "mina" barn från den "vanliga" avdelningen och det är verkligen hjärtevärmande när de kommer springande rakt in i ens famn med stora leenden :)

Och säger att de har saknat mig  :´)

Pluttungar...

Det var rätt svårt att förstå att jag vikarierade på en annan avdelning idag, men de ska väl vänja sig.

Eller ja, det är bara den här veckan kvar, sen får jag inte vicka mera där....i alla fall inte över sommaren. :(

Hu vilken abstinens jag kommer att få...mina pluttungar...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards