Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

I sagornas värld

Av Susy - 8 mars 2011 16:42


I morse började jag dagen i sagornas värld, jag läste två sagor för två olika grupper av barn på ett dagis. Det har jag aldrig gjort förut, det var riktigt roligt och de gillade sagorna också :)

Sen träffade jag ännu en grupp barn och vi pratade om att spela teater, så nu ska vi skriva ihop en sagopjäs och öva in den :)


Annars var jag rätt trött i luvan idag för jag borde nog tillbringa lite mer tid i sagornas värld på nätterna...dvs sova och drömma i godan ro istället för att vakna lite nu och då som jag gör just nu. Men det ska väl bli bättre med det.


Åkte sen till jobbet och pysslade på med både det ena och det andra.

Åt god torsk till lunch och dagen till ära var det fastlagsbulle till efterrätt   

Trodde inte jag skulle äta nån sån idag eftersom jag inte tänkte åka via nån affär, men nu fixade skolan det åt mej då, tack för det :)


Tog en powernap när jag kom hem och steg upp när klockan pep fast jag väldigt gärna skulle sovit läääänge till och nu känner jag mej lite piggare i alla fall.

Hoppas ändå att jag kan sova hela natten i natt, behöver en natt i sagornas värld känner jag!

 
 
Ingen bild

8 mars 2011 20:15

När ska du komma till mitt dagis och göra något sånt då? jag saknar ju dig! och teater ÄLSKAR våra barn!

Jag önskar så att barn fick lyssna på sagor oftare. visst, de får lyssna nästan två gånger om dagen hos oss, men det ska vara i en liten grupp med tid och lugn. inte 22 barn medans någon städar och någon annan dukar.

Susy

9 mars 2011 15:42

Jag var tvungen att höra efter hur det går till det där med om nån av oss kommer och läser sagor och sånt.
Ni måste prata med bibliotekschefen om det, men just nu är det lite begränsat med tid och personal.
Möjligen om jag kan bryta mej loss då.
Sagoläsning en gång i månaden borde väl gå att åstadkomma tycker jag...brukar ta ca 15 minuter per grupp.
Och jag saknar dej också ju :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards