Susy funderar vidare

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Susy - 11 december 2013 11:03


I måndags var jag kallad till AMS.

Jag har ju liksom gått och blivit arbetslös så här sent omsider.

Det blev ett lite märkligt möte...gick därifrån med en mycket märklig känsla av att var misstrodd.

Kanske hade pannknacket som jag vaknade med en del med saken att göra, men inte allt!


Men sen åt jag lunch med en vän och plötsligt blev dagen mycket trevligare igen :)

Efter det blev jag tvungen att flytta bilen, parkeringstiden hade gått ut och eftersom Mariehamn är en miljöstad så är det säkert bra att starta bilen och köra den till nästa närmsta parkreningsplats efter två timmar.

Säkert jättebra för bilarna också....


Sedan gjorde jag en mängd ärenden på stan, det gick inte fort...ja det var glashalt på gatorna och jag upptäckte igen hur himla mycket folk jag känner.

Jag kände mig som en papegoja: Hej! Hej! Hej! Hej!....Polly vill ha en kaka ;)

Men det är ju trevligt att träffa folk också, vissa stannade jag upp och pratade med...jag hade ingen brådska liksom.


Jag hade inte handlat på nästan 3 veckor, jag har klarat mig förvånansvärt bra, men det började bli snött på det mesta här hemma.

Så jag tog mig mot Jomala. Hade tänkt handla på Sparis, men när jag såg hur full parkeringen var så passerade jag (undrar hur många kunder de mister sen de blev en del av Maxinge??). Istället tömde jag Kantarellen på mat.

Och på kvällen kunde vi äntligen äta ostbågar igen:


 

Ja det kanske inte syns riktigt, men Hans vill bara ha ytskiktet på ostbågen, alltså får jag hålla i den så han kan slicka bort det....nej då, han är inte alls bortskämd ;)


Igår fick jag lida för att jag vågat mig ut eller så var det bara andra dagens halvmigrän, men ont gjorde det i alla fall.

Fick besök av en vän  som kom in på väg från färjan.

Jag fick godis och present (ignorerade helt att det stod God Jul på den, vi ger inte varandra julklappar!) och Hans fick en massa kel och en ny kompis (det gröna mellan tassarna):

  

Pannknacket fortsatte dock resten av kvällen...



Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards