Susy funderar vidare

Alla inlägg den 2 december 2013

Av Susy - 2 december 2013 08:01


Den här bloggen  hade jag tänkt skriva igår, men då var jag inte alls bortskämd, hade däremot ont i huvudet :(

Men nu kan jag berätta om min lördag som blev så bra :)


Det började ju på morgonen med att grannen bytte däck åt mig, det har jag redan berättat, men är fortfarande väldigt tacksam över den hjälpen :)


Lite senare på dagen så åkte jag iväg till MamAnn & co. Hon hade frågat mig om jag ville komma med dem på Lilla Julmarknad och bara det att någon vill ha mig med på något gör mig glad :)

Väl där så fick jag  hemlagat julgodis av hennes yngsta dotter och nagellack köpta i Paris av MamAnn.

Hm...jag som bara kom med en lite korg med blandade godisar åt dem....


Vi åkte sen iväg mot Kastelholm och Lilla julmarknaden på Jan Karlsgården....med båt!

Det hade pratats om parkeringsproblem och sånt, det behövde inte vi ha, vi låg helt ensamma vid vår parkeringsplats:


 

Vi gick runt på marknaden och handlade lite här, pratade lite där och blev nerblötta av snöslask.

När vi kände oss nöjda så handlade vi Bolstaholmsburgare som sedan åt ombord på Aurora medans vi i sakta mak tuffade tillbaks till hemmahamnen.

Väl där så fick jag en hyacint!


Jag var jättetrött efter dagen och stod och kollade in min handlingslista för att se om det var något jag inte skulle klara mig utan (allt för att slippa fara och handla).

- Vad saknar du då? frågade MamAnn

- Julmust är väl viktigast, sa jag

- Hämta en flaska åt henne, sa MamAnn åt sin man

Så där stod jag plötsligt med en flaska julmust i handen, slapp åka och handla (klarar mig utan resten, men julmust vill jag ha på Lilla Jul) och kände mig väldigt bortskämd.


Jag fick en härlig båttur med en härlig familj.

Jag fick komma med på Lilla julmarknad i år igen.

Jag fick flera gåvor, massor med omtanke och vänlighet.

En mycket bra dag :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards