Susy funderar vidare

Alla inlägg den 7 december 2013

Av Susy - 7 december 2013 12:33


Jag har väl inte direkt hoppat över bloggen då, men haft annat att göra och glömt bort lite :)


Framför allt har jag startat julkortsverkstaden.

Det största jobbet är gjort, själva korten är klippta och klistrade, men ännu återstår lite textning och kuvertadressering och sånt.

Sen var det frimärken också...ingen har köpt några sådana ännu.

Kan ju bero på att jag inte varit i närheten av någon affär eller post på snart tre veckor!!!

Konstigt nog har jag klarat mig bra på det jag handlade sist, men det börjar bli eko både i kyl och frys nu.

Dags att proviantera snart alltså!


I natt kom första snön som la sig som ett täcke på marken och det snöar till och från ännu.

Jag är inte speciellt förtjust i snö.

Tycker det kan vara snö från 24-31 december, sen kan det få försvinna igen.

Om det nu måste vara snö så kan det komma så där ca en halv meter på en gång och sen vara -5 grader hela tiden så den hålls där!

Men ja, det är milt redan idag och varmare skulle det bli så snart smälter den, sen blir det kallt = is och halt.

Sen kommer det mer snö så man inte ser var det är halt...sen smälter det...blir kallt...ja, ni vet hur det brukar vara :(

Nej fy attan för snö, is och kyla   

Men det finns ett glädjeämne, Hans reaktion på snön, lika skoj varje år :)

Nu ska jag fortsätta med julkorten!

Ha det gött folk!



Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards