Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Kort?? Jag??

Av Susy - 18 april 2013 07:01


När jag gick i lågstadiet så var jag en av de längsta i klassen...sen började vi högstadiet och de flesta andra fortsatte växa på längden...det gjorde inte jag!

Men ändå tänkte jag inte på mig själv som kort direkt, jag var väl så där lagom lång eller nåt sånt.


Vännen A och jag är exakt lika långa och vi hade i vår enfald trott vi var av normallängd tills vi började åka på konserter och festivaler.

Ständigt ställde sig nån drasut på 170 (vi är 163) framför oss så vi inte såg nånting av banden vi ville se!

Vi började titta runt oss och plötsligt insåg vi att vi var betydligt kortare än de flesta!!!

Hur gick det här till?

Vad hände?

Pfft...normallängd liksom...


Men idag på facebook  såg jag att en av mina andra "normallånga" vänner hade delat den här:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och plötsligt är det så självklart varför :)  


 
 
Ingen bild

E

18 april 2013 07:57

Jag som är 159 ( och en halv!!) cm förstår problemet....ser det positiva i det hela: fallen är inte så höga om du dråsar omkull,irriterande människor kan du bita i hälsenan eller skalla deras knäskålar, man har anledning att få hjälp av långa resliga karlar att få saker från de översta hyllorna osv,osv Dock håller jag med dig om problematiken vid konserter...

Susy

18 april 2013 08:16

Skönt med en positiv bild av den här "normallängden" också :)

 
Ingen bild

ann

18 april 2013 08:50

Ja, jag är ju definitivt den "normallånga" vännen, jag är ju oxå 163... Var längst på klassen på femman, men sen slutade jag växa, och nu vet jag ju varför! E:s analys är annars ganska träffande. :)

Susy

18 april 2013 11:18

Aha, du är också 163...fin längd det där :)
Det var nån två som var längre än mig där i 5:an-6:an tror jag....sen växte nästan alla om mig i högstadiet.

 
Ingen bild

Malle

24 april 2013 16:41

Visst är det så :-D

Susy

24 april 2013 16:46

Ja du vet ju också hur det är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards