Susy funderar vidare

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Susy - 8 december 2012 15:31


...och gången till huset har äntligen en!

Kors i jösse namn va snö det var där, det syndes inte ens att jag faktiskt har skottat gång där en gång tidigare i år!


I morse när jag tittade ut så såg jag att någon trampat upp en mycket smal stig där gången brukar gå, funderade på om jag haft oväntat besök utan att veta om det.

Det hade jag ju också, men bara utanför. Det visade sig vara så att några rådjur gått där, misstänker att de minns att jag brukar slänga ut grönsaksrester åt dem och de kollade väl om jag lagt ut något.

Det hade jag tyvärr inte den här gången, men nästa gång ska det nog finnas något att tugga på för dem också :)


Det tog mej några dagar att få till gången, men precis just nådde jag infarten, vilken lättnad liksom!

Det är inte så himla fint skottat, men det duger och jag slipper plumsa fram i snö upp till knäna i alla fall.

Det har känts i kroppen att jag gjort detta, det var inte den mest lättskottade snön direkt och mängden gjorde att jag fick tömma skuffen hela tiden och inte var den lätt att få skuffen under all snö heller.

Lyften upp för snökanten kändes rejält och min kropp orkar inte alls som den borde ännu, men nu tusan är gången gjord i alla fall.

Tyvärr är garageinfarten kvar och den måste fixas imorgon så jag kommer mig på jobb på måndag....så jag vet liksom vad jag gör imorgon...oj oj...blir inget helgande av vilodagen här inte!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards