Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Vilken kärring :(

Av Susy - 10 april 2012 16:21


För ett tag sen fick jag ett kuvert med nån konsumtions/statistikundersökning som de ville jag skulle vara med i.

Jag kollade på papprena (hur många som helst) och det var inget för mej.

Jag brukar i vanliga fall vara med i marknadsundersökningar eftersom jag själv gjorde flera sådana när jag gick på Handels.


Nu ringde de  (Statistikcentralen) just upp och jag sa att jag inte ville vara med, att jag inte alls vill söka upp summor och hålla koll på allt annat som skulle vara med (vad jag köpt när osv).

- Nå, men sa hon i andra ändan tråden. Inte är det något svårt, det är ju sånt du minns...såsom hur mycket du betalar i försäkring per år...


Öh...jag minns inte vad jag betalar i försäkringar per år, varken för bilen, huset eller mej själv!

Det har jag ju uppdelat i rater, jag måste söka upp det och det var just det jag inte hade någon lust med vilket jag igen förklarade.

Jag har inget sifferminne att tala om, så sådant där fastnar inte alls.

Hon sa även att något skulle tas upp vid intervjutillfälle två...men va?? Jag hade ju sagt att jag inte vill vara med alls!


Hon fortsatte mala på om att sådana som jag behövdes i undersökningen och att det inte spelade nån roll om jag var ensam i familjen (vilket hon helt tydligt visste) eller om vi var 8 personer.

-Men jag tänker inte vara med i den här undersökningen sa jag igen.


Nu ändrades tonläget totalt:

- Jag hoppas att folk vill delta i sådant som du jobbar med! fräste hon


Då la jag på luren utan att säga ett ljud till...vilken jävla kärring (ursäkta, men jag blev något sur)!

 
 
Ingen bild

lilith

10 april 2012 21:36

Hahahahaha! :)) Bra gjort! Vet inte om jag hade väntat sååååå länge med att "avsluta" samtalet, så du är nog utrustad med bra tålamod. :))

Susy

10 april 2012 21:47

Hon var snäll i tonen tills jag sa till på skarpen att jag inte tänkte vara med...och väldans svår att avbryta också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards