Susy funderar vidare

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Susy - 30 juli 2011 06:58


Ja nu skriver jag om igår, idag har ju knappt börjat ännu så jag kan inte veta om det blir en underbar dag idag också :)


Igår åkte jag till Godby och åt lunchbuffé på Wirrans med Anpe med familj.

Vi fortsatte sen hem till dem där jag fick träffa senaste tillskottet i familjen. En liten, ursöt, grå kattunge. Så söt, men det var även de andra av familjen katt som jag träffade på förstås.

Jag har varit hem till Anpe tidigare, men inte ner mot stranden och det var en klar miss måste jag säga.

En härligt lummig backe som utmynnade i strand och båthus, ljuvligt ställe de bor på alltså!

Vi tuffade sen iväg med deras fiskebåt mot Kvarnboviken, en skön båttur på ca 20 minuter.   

Vi vandrade upp till Vikingamarknaden och gick omkring där i några timmar, spanade in utbudet (ja alltså, smycken och sånt), pratade med folk (känt folk och okänt folk), såg uppträdande, hörde musik av olika slag och framför allt njöt vi av den härliga stämningen där :)

 

Jag kan inte påstå att jag shoppade loss det här året. Jag betalade inträde, köpte en vikingaplätt (premiär för mej och gott var det) och en lott.

Såg en ring jag gärna velat ha, men den var för liten för det finger jag ville ha den på så det blev inget köp.

Det var som vanligt hett som i en gryta där och man vart glad varje gång man hamnade i blåsväder eller skugga!

Efter flera timmar där kände vi oss klara och vi tuffade tillbaks till Färjsundet, nöjda och belåtna :)

Jag var mycket trött när vi kom fram och kände att det är nog lika bra att åka hem direkt och det var en god idé. Efter att jag druckit några liter så ramlade jag ihop på sängen och sov som en stock nån timme.

Vaknade upp och insåg hur mycket sol jag verkligen fått under dagen. Armarna lyste som stoppljus, hettade och sved. Även pannan och halsen hade fått sig en mycket färggladare ton än det vanliga naturvita ;)

Lyckades hitta after sun och idag svider det inte mera i alla fall.

Men det var det värt, det var en helt underbar dag :)

Tack igen Anpe & co!     


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards