Susy funderar vidare

Alla inlägg den 7 november 2016

Av Susy - 7 november 2016 19:39


Jag måste bara skriva om några "vänner" jag har på facebook.

Jag har känt dessa länge, men inte träffat någon av dem på länge.

Men i alla fall så kommer alltihopa av att jag hade en katt som gick här hela tiden och ständigt låg i min hammock!

Jag visste mycket väl att katten hörde hemma uppe hos några grannar uppe hos "Jansens" (kallas ju knappast så mera eftersom Jansens flyttade därifrån för många år sen).

Katten var här dagar och nätter och eftersom det var sommar så kom den in till mig också.

Det slutade med att jag släppte in katten...vilket kanske inte var så övertänkt, men ca 1 timme per dag kunde inte spela någon roll tyckte jag. Den var faktiskt inte här alla dagar heller.


Nåja, detta tog ett häftigt slut då killen i paret (jag har ingen aning om va tjejen heter) skrev på fb någge irriterande om att jag inte skulle släppa in  katten till mig mera.

Det visade sig då att jag var "vän" med en av tjejens vänner på fb.

Jag skrev alltså om detta på fb och fick dåliga reaktioner från denna tjej...och en annan tjej höll med och även någon till.

Jag fick mycket pluspoäng också, mer än minus, men ändå liksom :(


Nu är det så lustigt så att denna tjej bara kommenterar det  jag skriver om jag skriver om katten.

Hon skriver aldrig till mig annars!!!

Och hennes en vän gillar det hon skriver så hon kanske också är vän med den där tjejen.

Jag skrev igår att jag var ut på en promenad och att Kisse var med och då kommenterade en tjej från byn om att hon hoppades att katten hade trevliga och kärleksfulla ägare eller något sånt.

Det kommenterade "vännen" att det hade hon. Hon lovade!

Och den andra "vännen" gillade det hon skrev...

Förstås!


Idag har jag inte sett Kisse alls här, men jag har jobbat och det är rejält kallt ute så jag hoppas hon hålls hemma.

Då kanske hennes ägare märker av torvan på höger sida på katten och tar bort den.

Jag skrev om den tidigare torvan på fb och plötsligt var den borta :D

Så jag får väl skriva om den där torvan på fb om den är kvar nästa gång jag träffar katten igen.


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards