Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 20 april 2016

Provjobbat

Av Susy - 20 april 2016 18:55


Alltså, jag är så disträ att jag inte vet om jag skrivit om att jag har provjobbat, men det måste jag ha gjort eftersom jag har bloggat i april redan   


Hur som helst så har jag provjobbat i 3 veckor nu. 2 dagar på raken och 4 timmar per dag.

Det har gått bra, men fy sjutton va trött jag är när de där 4 timmarna är slut   

Jag vet inte hur jag ska komma ifrån den där tröttheten alltså, det är ju hjärntrötthet, svårt att ta sig ifrån det.

Nästa vecka kanske jag ska försöka med tre dagar i veckan, jag ska fundera lite på saken.

Jag borde orka, bara jag får en dag emellan liksom...och att det är bara 4 timmar per dag.


Jag borde även söka upp en annan avdelning, med lite yngre och fler barn...men ja, det får nog vänta det.

Ännu så tar 7 stycken förskolebarn slut på mig   

Skojar lite där, de är inte så farliga, men jag orkar inte med ännu!

Men det tar sig...jag åker i alla fall iväg och jobbar och det är skoj...och de andra låter mig jobba på som jag gjorde tidigare   


 
 
Ingen bild

Mona

20 april 2016 20:45

Kul att du kommer iväg trots tröttheten, jag hoppas och tror att den försvinner ju mer du får igång rutiner igen och får sysselsättning - hoppas det innerligt så du slipper denna dryga trötthet! Kram

Susy

20 april 2016 21:18

Ännu har jag inte blivit piggare av att åka och provjobba, men jag har ju roligt när jag är där i alla fall :)
Tröttheten har blivit bättre annars, det tar bara 1 dag att vila mig nu...förut tog det 2-3 dagar :)

 
Ingen bild

Ramona

21 april 2016 07:06

Alltså provjobba inget mer än de timmarna du gör på ett tag. Man blir trött. Dels då antar jag att det tar på att vara ute, att vara hemifrån, att höra en massa ljud och så rör du säkert på dig mera än när du var hemma. Så var det för mig. Jag har nyss gått upp i 75% och är så fruktansvärt trött när torsdagen kommer. Då ska jag ändå klara av en fredag. MEN tillfredsställelsen att kunna jobba, vara "normal" och bidra till vårt fantastiska samhälle gör åtminstone mig väldigt gott. Jag vill ju bli som vanligt igen, även om det kommer ta tid. Lite för lång tid för min smak. 😀 Gick nyss ut genom dörren hemma och undrade vad jag glömt. Jag vet fortfarande inte och nu sitter jag på bussen. 😂 Kram på dig. Kämpa.

Susy

21 april 2016 09:50

Tack och jag ska kämpa :)
Kämpa på du med!

 
Ingen bild

Ramona

21 april 2016 10:21

....och jag vet fortfarande inte vad jag glömt. Det är läskigt att hjärnan inte fungerar som den gjort förut. Min läkare och min psykolog säger att jag måste låta det ta tid. Tid tid tid. Jag är ju så otålig. Det här är en mycket bra lärdom för mig och det som är mest läkande för mig är att vara ute, röra på mig och tänka glada tankar. :-)

Susy

22 april 2016 10:00

Jag glömde bort jättemycket i början, men det får liksom vara...det var nog inge viktigt ;)
Vi lever ännu, det får vi vara glada för.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards