Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Över pölen

Av Susy - 20 februari 2014 19:00


Jag har varit på väg ett tag, men inte kommit mig iväg riktigt, men idag kom jag mig iväg.

Vännen A som bor i Sverige har skaffat hundvalp och sen dess har jag velat åka dit och hälsa på henne.

Det började kännas som valpen växte ifrån mig!


Jag började morgonen med att ställa mig i fel fil i hamnen, men det resulterade i att de som lastade nog trodde jag hade något specialtillstånd eller nåt...så jag hamnade nästlängst fram på bildäck.

Gick upp och ställde mig utanför kaffefrukosten för att invänta MamAnn med bihang.

Medans jag väntade passerade halva Åland...och jag kände de flesta och stod där som den papegoja: Hej! Hej! Hej! Hej!....

Efter frukost med prat och sen lite mer prat så skulle jag gå ner till taxfreen. Fastnade i ett tidigt skede med munnen, lyckades ta mig till taxfreen efter en stund och fastnade med munnen igen just före kassorna.

Plötsligt ropar de ut i högtalarna att det är 10 minuter kvar till kajen!

Ups!

Kö till kassorna...kommer på att jag har jackan och väskan lämnade vid bordet i cafeterian hos MamAnn & co...och som sagt var så stod min bil nästförst nere på bildäck.
Behöver jag säga att jag kände mig lite lätt stressad??

Jag som aldrig stressar liksom...
Nåja, jag hann :)


Väl i land upptäcker jag att det är gräsligt mycket snömodd mitt på vägbanan!

Det skulle väl inte gjort något om man kunnat köra i spåren hela tiden, men man måste undan när man fick möte...och den sidan var plogad så de körde som blådårar.

Ända fram till Hallstavik var föret så där och körde man lite för hårt (vilket var runt 60-70) i snömodden så började det sladda. Jag var jädd :(


Men fram kom jag och möttes av denna ljuvliga varelse:

 

Nelly är en sådan sötboll att jag blev helt slut :)

Oj så glad jag är jag åkte iväg och träffade henne...och hennes matte förstås.

Att hon sen blev superglad för leksakerna (Nelly alltså) jag gav åt henne gjorde ju saken ännu bättre.

Tror däremot att husse inte blev så glad när han skulle se på OS ikväll, en av grejerna pep massor :D


Vägen tillbaks till färjan var mycket lättare, snöslasket var borta! Jippi!

Träffade en massa folk jag kände på vägen hem också, men lagade mig ner till taxfreen i tid den här gången och hann sätta mig ner med en bok en stund...skämde nästan ut mig när jag blev grymt rörd över något i boken...ögon tårades, men jag hann hejda attacken :)

Lite sur blev jag på vägen av färjan, när en däcksare verkade tro jag var intelligensbefriad.

Jag satt och tittade i backspegeln på när körfältet bredvid mig skulle bli tomt när jag plötsligt ser att han viftar, så jag tittar upp...han tecknar åt mig att starta bilen...eh...jo det tänkte jag göra när jag såg att kön började ta slut.

Sen börjar han vifta åt mig att svänga däcken...eh...jo, man brukar göra det när man ser att det är tight framför en och man ska köra ut!

Snorvalp   


Sverige blev inte rikt på mig idag, jag var inte till en enda affär och åkte hem med 15-färjan.

Men över pölen var jag och några timmar var jag utomlands i alla fall.

En bra dag...förutom slaskföret och snorvalpen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards