Susy funderar vidare

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Susy - 22 september 2013 07:23


Igår åkte jag och A iväg på Skördefest.

Konstigt nog började vi i stan i Sjökvarteret, men där vart vi inte långvariga för ingen av oss kom ihåg vad vi läst att var intressant där och inte kom vi på det när vi var där heller :D


Eftersom en mage var  hungrig (och den andra åt ändå) så svängde vi in via Rökkas och tog två korvar....precis det ställe man brukar äta middag på när man är ute på Skördefestrunda ;)


Tog oss sen iväg till Hellesby och där var djuren största behållningen. Oj så många kalvar :)

 

Vi fortsatte till Lugnets keramik och sen vidare till Finström där vi inte hittade en gård...hm...så vi åkte till Bolstaholm i stället.

Dit har jag inte varit på flera år och den är ju väldigt barninriktad, men lite hittade vi ju att se på i alla fall :)

Det blev hastigt mörkt och klockan började närma sig stängningsdags på gårdarna så vi åkte hemåt....då hittade vi gården i Finström...hm....men 10 före stängning iddes vi inte vika in.

Nöjda var vi ändå, många djur såg vi och trevligt sällskap hade vi...eller jag hade det i alla fall och det var en lagom lång tur för oss.


De dinglade fötterna i rubriken?

När jag besökte kvighuset (utedass för kvinnfolk) på Bolstaholm så var sätet så högt att jag satt och dinglade med fötterna i luften...kände mig som ett barn där för en stund :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards