Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Saft, saft, flädersaft!

Av Susy - 14 juli 2012 09:37


I torsdags berättade Ika på facebook att hon hade fläderblommor som hon ville bli av med.

Jag hakade på direkt, men undrade sen vad jag tänkte på...jag vet ju aldrig om jag orkar eller inte numera!

Men jag lagade mej till henne igår efter jobbet och fläderblommor klippte vi ner åt mej.

Sen fick jag mej en trevlig pratstund med henne på deras fina altan också :)


Jag var sen och handlade och kände hur jag mer och mer gled ner i zombiestadiet, men det gick ju inte ann det inte!

Jag måste ju ta vara på dessa -->  


Det satt långt inne och det blev flera pauser, men tillsist var blomklasarna klippta i mindre delar, citronerna skivade och varvade med socker i hinken.

Väntade sen in att vattnet skulle koka så citronsyran kunde lösas upp i det.

När jag sen hällde vattnet över flädern insåg jag att jag glömt bort hur ljuvligt det doftar av den blandningen.

Det är många år sen sist, men det glädjer mej att jag nu har en hink med blivande flädersaft stående i kylskåpet. Tack Ika ännu en gång!


 
 
Ingen bild

Bella

17 juli 2012 13:06

Det blir ingen hemlagad flädersaft i vårt hus i år. Detta trots min fläder blommar mäktigt. I fjol experimenterade jag med att göra cider på fläder. Det blev bara frän ättika. I år har jag bestämt mig för att köpa både cider och saft.

Susy

18 juli 2012 17:08

Jag silar min saft just nu, ska snart sättas på flaskor och frysas för vinterns behov.
Hm...borde kanske smaka på den också, men den doftar gudomligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards