Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Inte direkt en handlingens kvinna

Av Susy - 15 april 2012 08:44


I fredags var jag på jobb och efter det hade jag tänkt handla lite inför helgen....det glömde jag bort!

Jag åkte hem till Hans istället och visst klarade vi oss på det som fanns (fast åt honom handlar jag massor i gången så det är mycket sällan helt slut).

Igår, lördag, tog Anpe mej med på bio eller vi träffades där.

Efteråt hade jag tänkt att åka och handla, men när vi kom ut var det i det närmaste snöslaskstorm och innan jag kom till bilen var jag dyngsur och frös.

Jag slog en blick på handlingslappen och tänkte: -Näe, jag klarar mej på det jag har hemma.

Och det gör jag, men det börjar bli lite knapert...få se om jag kommer mej iväg efter jobbet imorgon...eller så går det en dag till på det som finns...och en dag till ;)


Bion förresten, det var första gången jag var dit sen renoveringen, har inte kommit mej iväg tidigare.

Det första som slog emot mej när jag öppnade dörren var popcornsdoften, det har det nog aldrig doftat när jag varit dit tidigare. Det betydde att jag "måste" ha popcorn förstås. Tyvärr hade de inte den för mej tillhörande läsken, det var ett minus!

Men annars förstår jag inte gnället om biografen och bidraget, det kändes som vanligt på Bio Savoy, samma atmosfär och samma färger, mindre träsmak i rumpan bara :)

 
 
Ingen bild

Bella

16 april 2012 10:33

Först: Vilken underbar bild! Jag blir helt slut. Jag förstår att det är från "Paradiset".
Ja, jag tycker också att stolarna är mycket bra, ett klokt beslut att ta bort de andra, men...
Om avtalet var att de gamla stolarna skulle renoveras, men det slutligen inte var en bra ide, är det nog viktigt att kommunikationen till bidragsgivaren fungerar fullt ut.
Om man som tillsatt tjänsteman har som uppgift av skattebetalarna att bevara kulturarv och har ett ekonomiskt ansvar att de tilldelade skattemedlen går till det, förstår jag klagomålet från dennes sida. Personligen är jag och min rumpa nöjd :)

Susy

17 april 2012 17:23

Jodå, bilden är från paradiset :)
Ja, när det inte funkade som det skulle med de gamla stolarna så tycker jag de hittade stolar som är i samma färg och ger samma känsla...och jo, det är plast på dem, men himlars så mycket bekvämare än de gamla och dryckeshållare på det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards