Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

Till paradiset

Av Susy - 4 juli 2015 19:02


Igår åkte jag iväg mot paradiset :)

Bara det var en grej jag trodde jag inte skulle klara av, men det gick :)

Jag kom lite sent ner till hämtningsplatsen bara så min morbror ringde min moster precis när jag kom ner till hamnen.

Huj huj, måste minnas att allt tar längre tid nu för tiden...och till på det så hände det en massa små grejer på vägen också!


Jag bad min morbror släppa av mig före min stuga...jag trodde inte  jag skulle klara av att gå ifrån udden, men fasen vet om det inte blev värre att gå därifrån jag gick.

Jisses va slut jag var när jag kom till stugan...men det gick över...så småningom...

Men det gjorde inte blåsten!!!

Oj så det började blåsa helt plötsligt, det gick så fort att jag knappt hann med :(

Men det såg ut att vända till det bättre i alla fall.


Moster hade sagt att jag inte skulle orka gå över till dem, men jag tänkte att det borde vara lättare att skjutsa mig om de slapp köra till stugan också...så jag gick :)

Jag tänkte att ifall jag inte skulle klara av att gå uppåt så fick  jag vänta, vila och gå tillbaks.

Det är alltså uppförsbacke (rejäl sådan) större delen av vägen, men jag klarade den :)

Jihu liksom :)

Inte fasen var det ju lätt, men det gick :)


Jag chockade nog min moster och morbror en hel del när jag kom gående genom skogen.

Och deras tax Emil skällde ut mig...tills han kom på att det var jag då gladskällde han på mig istället :)

Färden hemåt gick iväg ungefär en timme efter jag kom dit, jag behövde verkligen den tiden...jag var trött som tusan igen :(

Nåja, vinden hade vänt igen och jag blev rejält våt flera gånger av skjutsen, men jag kom till andra sidan och till bilen.

Och min morbror kom tillbaks också, jag hörde efter via mess när jag kom hem.


Jag har alltså varit till paradiset för första gången i år och det gick  bra.

Inte vågade jag simma denna gång, men kanske jag ska våga det nästa gång...för det måste bli fler gånger detta år :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards