Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Läkare

Av Susy - 8 juni 2015 17:34


Det här inlägget har jag tänkt skriva många gånger, men bara glömt bort!!

I alla fall, läkare....det är ett konstigt släkte de.


Jag har gått till en läkare flera gånger sen jag fick stroken.

Hon är via rehabavdelningen jag var på tidigare och första gången jag träffade henne så låg jag på en träningsbänk...och skulle just sluta vara på rehab efter 4 veckor där.

Det blev jättekonstigt när vi träffades alltså.


Sen har jag träffat henne flera gånger, det har varit blandade känslor för det.

Hon har varit vettig ungefär varannan gång och jättekonstig varannan gång.

Hon minns mig absolut inte!

Hon frågar samma saker varje gång jag är dit...och läser mycket i journalen som är skriven på datorn.

Och nojsar om att jag inte ska gå till henne mera utan borde gå till någon hälsocentral...eh...


Jag var till en annan läkare i onsdags...han var rätt vettig faktiskt.

Till honom hade hon-läkaren skrivit ett brev om mig...

Det var väldigt märkligt, det stod bland annat att jag inte ville bli frisk????

What??

Jag??

Jag vill ingenting annat än att bli frisk!!

Och så detta nojs om att jag skulle till någon hälsocentral igen då...eh....

Han-läkaren hade blivit arg och visat brevet till en kollega och svarat något surt åt hon-läkaren.

Hm...hoppas hon förstod piken eller något.


Det tog förresten tid innan jag fick sjukskrivningen denna gång, jag fick ringa och fråga efter den.

Hon hade inte ens skrivit under den...det fick någon annan göra och samma läkare (som jag aldrig har träffat) hade skrivit under brevet till han-läkaren.

Hon borde vara i ålder för pension....över den med...en bra bit.

Hoppas hon går i pension nu och håller sig borta därifrån.

Och jag tänker bli frisk faktiskt!

Fortast möjligt faktisk!

Kan du förstå det kärring-läkare??


 
 
Ingen bild

ammie

23 juni 2015 17:55

VAD???? Det kan väl inte finnas en människa som inte vill bli frisk?????

Susy

24 juni 2015 20:00

Jonå, det finns säkert sådana som vill gå omkring och vara sjukskrivna, men jag hör inte till dem!!
Nej fasen, skulle jag vara okej så skulle jag jobba, så det så!
Kom förresten på att hon hade skrivit om att jag inte ville ha medicin för depression...öh...jag är inte deprimerad...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards