Susy funderar vidare

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Susy - 15 augusti 2013 17:19


För mig har alltid augusti varit den bästa sommarmånaden.

Det minskar på turister och många går tillbaks på jobb även här på kobben = lugnare överallt.

Det är varmare i vattnet än det varit på hela sommaren och det brukar vara ljuvligt varma dagar större delen av månaden.

Jag har alltid försökt ha så mycket semester som möjligt i augusti och detta år har jag ju sommarlov.

Mitt sommarlov slutar inte nu, det slutar den 31 augusti och samma sak är det med sommaren.

Folk brukar vilja få augusti till höst, men näe, det är en sommarmånad så det så!


I år har det skrikits om höst så fort minsta regndroppe fallit...och hujuedamej om det har blåst lite (vi bor på en ö liksom...det hör till).

Det har klagats på kyla osv.

Öh...ingen som minns förra sommaren???

Den som regnade bort och inte hade många varma dagar?

Det har inte varit så i år! Det har varit varmt, ja, det har regnat, men inte lika mycket som ifjol och det har inte varit lika kallt som ifjol och vi har haft många riktigt heta dagar.


I flera dagar har det på facebook skrivits om att hösten är här osv.

Jag vet inte vad ni lärde er i skolan, men enligt det jag lärde mig så hör augusti till sommaren...årstider ni vet eller??

Nu är det här inte alls riktat mot någon speciell persons klagan utan det är helt allmänt...och det händer alla år till på det!

Även olika företag pratar om sommaravslutning och höstkalendrar osv redan nu!

Sluta nu! Det är 16 dagar kvar av sommaren!


Kom inga här och försök sno min sommar!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards