Susy funderar vidare

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Susy - 10 augusti 2013 14:05


Jag har i veckan sett på en dokumentärserie som heter "Katie & Friends" och blir helt förstörd över hur folk kan vara mot andra!

Denna serie handlar om människor som på olika sätt blivit vanställda, de flesta i ansiktet så det alltid syns.

Katie själv fick syra kastad på sig, hur fasen kan man göra så mot en annan människa???

Hon har startat en organisation för att hjälpa andra drabbade att våga ta sig ut.

Vännerna har hon träffat genom organisationen och de har vanställts av olika sjukdomar eller bränt sig osv.


Orsaken till att de inte vågar ta sig ut är andra människor!

Folk stirrar, säger glåpord och gör dem illa.

Jag förstår att man hajar till när man ser en människa som ser mycket annorlunda ut, men att man ställer sig och stirrar??? Barn gör det väl för att de inte förstår, men vuxna???

Men inte nog med det, de skriker även glåpord och hemskheter åt dem.

Som om inte det skulle vara nog så berättade flera av dem att de blivit spottade på och till och med slagna!

För hur de ser ut??

Av vuxna människor???


Jag förstår inte....


http://www.katiepiperfoundation.org.uk/


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards