Susy funderar vidare

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Susy - 17 mars 2013 06:46


Jag blir så förundrad över folks förmåga att reta upp sig så till den milda grad på bagateller.

På Facebook händer det här hela tiden.

Kan faktiskt en persons enkla påstående i en statusrad vara så irriterande att man måste ösa galla över den??

Jag förstår ju om det är något provocerande, men enkla rader som en status angående vädret kan få helt oprovocerade, griniga och spydiska kommentarer.

Tell me why?

Sitter folk och väntar på att få ösa ur sig skit liksom?

Kanske man borde skaffa sig en boxningssäck istället då...


Folk stör sig även över spelförfrågningar (det går att blocka spelen) och att man delar vackra/kloka/roliga ord och bilder.

Eh...det går att skrolla förbi dem om det stör så mycket...

Det finns mycket jag själv inte vill se på fb, men folk måste ju får dela vad de vill (nästan).

Det är bara att gå förbi dem eller dölja dem så man slipper se dem.


Och visst, jag har också skrivit griniga och arga kommentarer nån gång, men jag hoppas och tror att det var för att det behövdes...men oftast ignorerar jag sånt, bättre att inte skriva något alls än att skriva något grinigt.

Jag försöker välja mina strider och helst hoppa över dem helt.

Ingen mening att spendera tid och humör på bagateller.


Jag undrar fortfarande varför inte alla bara kan vara snälla med varandra?


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards