Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Ransonering

Av Susy - 10 mars 2013 06:54


Jag borde verkligen lära mig ransonera!

Ja, jag är ingen slösare annars, men när det gäller min kraft och ork borde jag lära mig ransonera.

I fredags var jag ledig och kände mig någorlunda i skick och alltså började jag göra diverse saker här hemma.

Städade upp flera ställen och sånt, höll mig på benen lite väl mycket.

Det fick jag sedan lida för igår när allt värkte och jag var så bedövande trött :(

Idag känns det bättre, men nu måste jag tänka på det där med ransoneringen då...men det är inte lätt när man har lite ork och det finns så himla mycket som behöver göras.

Bara att ta mig framåt med babysteps och komma ihåg att vila emellan och framför allt inte stå för mycket på benen och inte ta i för mycket med armarna!

Tålamod Susy, tålamod....

 
 
Ingen bild

Toja

10 mars 2013 15:00

Vet du vad Susy? När jag läser detta så blir jag att minnas min mormor och hennes märkliga symptom som uppkom i samband med en borrelia hon hade .. precis samma trötthet och ransoneringsbehov av ork.... det visade sig att hon fick en följdsjukdom, Sarkoidos, av borrelian. Den följde henne alla resterande år och fick hållas i shack med kortison, olika delar av kroppen angreps men mest tarmen, lungorna och lederna, som syntes, visade sig sen att vissa inre organ var angripna oxå, hon kunde vila 2 dagar för att vara aktiv 1 dag och sen låg hon 2 dagar efteråt oxå.Oftast var det bara tröttheten hon led av, det andra kunde kortisonet dämpa/dölja.
Bara en tanke som ploppade upp .. :)

Susy

10 mars 2013 17:42

Ja herregud va konstiga symptom man kan få av borrelia.
Bra att du berättade, skrev upp sjukdomens namn och ska vidarebefordrande det till min alternativläkare. Man vet ju aldrig liksom.
Jag är nog onaturligt trött alla dagar, men sen kommer det sådana där gräsligt trötta emellan...och tydligen har jag lärt mig få det värsta under helgerna...
Det var det där med att vara en god arbetstagare igen nu...

 
Ingen bild

Bella

11 mars 2013 10:22

Huuu... Låt det nu inte vara en allvarlig sjukdom till:((
Men nog är det anledning att kontrollera. Efter att man haft ett sådant kraftigt angrepp av borre'lia, att man tom. Fått förlamning så finns det all anledning att vara trött. Jag känner igen det i mig själv när man har haft en utdragen infektion. Man är för trött för att arbeta upp konditionen, den kondition som behövs för att inte vara så trött... Ja, du förstår... Hoppas du tillfrisknar när det blir varmare ute...

Susy

11 mars 2013 14:38

Efter vad jag hört av andra så är det normalt att vara så här trött och ha så här ont av ingenting när man har borrelia de luxe.
Jag går snart på riktigt långledigt och då ska jag försöka få den vilan jag borde tagit (borde blivit beordrad till av nån läkare kanske???) för ca 1 år sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards