Susy funderar vidare

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Susy - 23 maj 2011 15:38

....ja alltså, den tog ju slut i natt då, men jag har inte kommit mej för att blogga förrän nu.


Kanske berodde det på att det kändes som jag inte gjorde annat än klippte gräs. Jag gjorde annat också, men det känns som gräsmattorna tar över mitt liv på våren-sommaren!

Jag har två jättestora gräsmattor och de tar evigheter att klippa.

Till på det var jag tvungen att ta bort kvistar för att ens kunna klippa...och mosstorvor som plogaren placerat lite här och var under vintern.


Jag klippte gräsmatta både på fredagen och på lördagen och ändå klippte jag inte allt pga att jag inte hade hjärta   att klippa bort alla blommor  som finns lite här och var i gräsmattorna. Jag körde slalom runt dem och lämnade stora områden helt oklippta...vilket jag får lida för nästa gång jag ska klippa förstås.


Jag inser att jag borde köpa en åkgräsklippare, det här tar för mycket tid och kraft...men en sån är inte billig...och man får gratis (förutom bensinen då) motion av att klippa gräs.

Har nog tänkt dessa tankar i många år redan och alla år klipper jag vidare med min gamla Viking...och planerar in mer "ängsmark" som inte "behöver" klippas...jag lever snart i en djungel  

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards