Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Nattlig väckning

Av Susy - 5 augusti 2011 09:31


Vaknade i natt av att någon ylade! Sprättade till och lyssnade och jo visst, det var en katt som lät.

Rusade ur sängen och ut på trappan och ropade på Hans. När jag ropat och lockat några gånger så slutade ylandet.

Jag gick in igen, hoppade i ett par stövlar och hämtade en ficklampa (det var nästan kolmörkt när detta hände) och gick lite oroad mot vägen därifrån ylet hörts.

Mötte Hans nästan direkt och han verkade inte rädd, men kikade sig lite över axeln då och då.

Såg inte nån annan katt eller vad som kunde ha orsakat ylen. Kanske var vita katten på besök, de brukar mest låta när de möts...men han hade nog smitit iväg då redan i så fall.


Lustigt det där att jag vaknar av kattljud. Jag sover över tranornas skrik, kråkorna och skatornas kraxande, rådjurens skällande m.m

Det är väl bara att inse att man är en riktig kattmamma :)


 
 
Ingen bild

lilith

5 augusti 2011 09:46

Jo, Hans har en väldig tur som har dig som mamma! :))

Susy

5 augusti 2011 10:56

Och jag har en himla tur att ha honom som son :)

 
Ingen bild

Pierre

5 augusti 2011 10:09

Vilken tur att du hade en ficklamla så att du inte lamlade i mörkret. :-)

Susy

5 augusti 2011 10:17

Ja en himla tur att jag fick upplysning av min lamla och inte lamlade :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards