Susy funderar vidare

Alla inlägg under juni 2011

Av Susy - 15 juni 2011 15:07


Jag gillar smycken, men är väldigt kinkig.

Det måste vara silver om det är metall, helst äkta vara så jag slipper bli svart/grön.

Smyckena får inte vara för skira, romantiska eller snälla, det är inte min stil alls. Det är svårt att köpa smycken till mej pga att jag är så kinkig.


Silverringar är min största passion när det gäller smycken och jag försöker undvika en viss affär nära torget i stan så mycket jag kan.

De ser däremot väldigt glada ut när jag kommer in dit, de hälsar även på mej på stan och jag får alltid rabatt...misstänker att det är mängdrabatt  

Av Susy - 14 juni 2011 16:40


Alltså, jag har nog ingen sån....hur ser en sån ut??

Ni får ta den här som var i Nyan för några år sen:


 

Av Susy - 13 juni 2011 18:56


Nu är inte jag en sån som äter glass hela tiden, ganska sällan faktiskt.

Jag är visserligen en sucker för nyheter, men har upptäckt att det inte gäller glass mera...orkar inte prova de nya smakerna som dyker upp mera!


Men till ämnet, dvs min favoritglass:

Kingis på Åland

88:an i Sverige


Och på tal om glass så åt jag min första bollglass för i år idag och den blev jag bjuden på :) Frågan är om det blir flera i år.

Av Susy - 12 juni 2011 08:53


Jag har ingen tvåbent familj kvar eftersom mina föräldrar inte lever mera   men en fyrbent familj har jag eller i alla fall en son  dvs Hans the Cat


 

Bättre familj kan man inte ha....


Ps. Kör två bloggar idag eftersom jag inte bloggade igår..och snart är listan slut!


Av Susy - 12 juni 2011 08:34


Jag är väl inte så himla rädd av mig, men nog finns det saker även jag är rädd för  

Jag gillar inte alls tvestjärtar och gråsuggor, jag är väl inte direkt rädd för dem, men vill inte ha dem nära.

Jag skojar om att jag är rädd för mumintroll, det är jag inte, men jag har aldrig gillat dem och som liten var jag faktiskt lite rädd för dem.


Min största rädsla är min cellskräck. Jag klarar en hel del, så som att vara i folkmassor och åka hiss, men fy tusan om hissen skulle stanna  

Jag skulle få panik i ett stängt och fönsterlöst rum...ja, dvs i en cell! Kan få kalla kårar bara av att se en sån.   

Jag klarar inte av trånga passager och har mycket svårt med tunnlar.

Min största mardröm är att bli begrav levande (dumma skräckfilmer).


Jag kanske verkar orädd, men näe, det är jag inte alls det...även jag är bara människa.


Av Susy - 10 juni 2011 14:41


....och har fortfarande på mej:


Ett par ljusrosa shorts som en gång för mycket länge sen var ett par joggingbyxor, har alltså klippt det mesta av benen av dem.

Detta toppar jag med en sunkig t-shirt med avklippta ärmar och reklamtryck som konstigt nog är ljusgrå.


Och nej, ni får inte se en bild på dagen outfit  


Av Susy - 9 juni 2011 15:36


Med tanke på att jag har en katt som hörs och syns väldigt mycket så är det första jag gör när jag kommer hem: Ger Hans the Cat mat!


Om ni vill ha reda på nr 2 (varnar känsliga läsare, främst av manligt kön) så är det att slita bh:n av mej!

Fy sjutton va de är obekväma saker att knalla omkring med!

Tyvärr är de ett nödvändigt ont när man ska vara bland folk, vill ju inte skrämmas liksom  

Av Susy - 8 juni 2011 21:54


Den här veckan började jag i måndags  

Jag började med att börja senare pga vernissage på jobbet på kvällen, fick beröm för mitt jobb med utställningen och blev som vanligt förvirrad när jag fick beröm.


På tisdagen började jag morgonen radioaktivt från ett hus som kommunen fått i danarv och som söker kulturhistoriska saker i. Åkte sen tillbaks dit senare på eftermiddagen och gjorde några till kulturfynd.


Idag, onsdag, avslutade jag dagen med att prata med en man med många minnen från förr. Detta var i jobbsyfte och en väldigt trevlig avslutning på dagen, speciellt med tanke på att mannen avslutade samtalet med att säga att han var en god människokännare och att jag kändes som en god människa och att han hade stort förtroende för mej  


Imorgon är jag ledig, men det vågar man knappt nämna för "vanligt" folk.

Jag har tagit ut en av mina få semesterdagar på fredag och får därför 4 dagar ledig på raken, behöver det!


På lördag finns det planer som innefattar läckerbitar och härliga tjejer  

Söndag blir nog vilodag skulle jag tro och sen är den här veckan slut!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards