Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 19 januari 2019

Det kom en storm...

Av Susy - 19 januari 2019 15:22


...och den gjorde mig och många andra strömlösa.

I fem dygn var jag strömlös :(


Det blev rejält kallt här i huset, trots att jag eldade i spisen och hade massor med stearin- och värmeljus på, brrr.

Sen var det här med att laga mat...gick uruselt och första dagen åt jag kall potatisgratäng.

Kom plötsligt på att jag hade ett litet stormkök här hemma, det större har jag förstås fört till stugan, men med det här lilla kunde jag i alla fall värma en del på :)


Jag kom på en dag att jag behövde åka in till stan.

Jag visste ju att det inte gick att duscha, men håret måste jag tvätta.

Så det blev till att värma vatten på stormköket och sätta vattnet i en termos...och så värma vatten igen...jag sa väl att det var ett litet stormkök va?

Jag blandade vatten i en vattenkanna och hällde det över huvudet, inte vart det väl superbra, men det dög väl.

Kroppen tog jag av med våtservetter eller jag tog en Hultsfredsdusch som den kallades på den tiden jag åkte på festivaler dit :)

Orsaken till att jag skulle till stan var att vi skulle behöva ha ett möte, men det gick ju inte att ringa någon ändå märkte jag när jag var i stan, men jag behövde handla också så jag gjorde det.


En dag kom jag på att jag skulle sätta igång bakspisen, alltså den eldningsbara.

Den har inte eldats i på mycket länge och jag mindes inte vilka spjäll jag skulle dra ut och hur mycket...så jag drog ut alla...men det spelade ingen roll eftersom det rökte in någge vettlöst.

Men brandvarnaren blev i alla fall testad :)


Sen fick jag magsjuka på det, inte skoj alls, men det är smällar man får ta.

Satt och stirrade rakt fram på eftermiddagen, mådde fortfarande inte bra.

Plötsligt hör jag ett ljud från kylskåpet och tittar dit...och tittar bort igen...och tittade dit igen,  jag hade baske mig fått strömmen tillbaks :)


Fick tömma frysen på allt, det var tack och lov inte så mycket i den, men det harmar ju ändå.

Det var en fördel egentligen eftersom den verkligen har behövt bli urfrostad länge.


Igår gick telefonen igång igen och med det gick bredbandet igång också, dvs jag kommer in på internet igen :)

Och därmed gick denna in på bloggen :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards